Min första kul :D:D:D:D:D

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mazzkot
    • June 2007
    • 400

    Min första kul :D:D:D:D:D

    Jippi idag när jag kom hem så upptäckte jag att det var tugg i mitt akvarium och på köpet så var det ju 2 rödzebror som tuggade och inte bara en
    Så jag undrar om hur lång tid det tar innan jag måste sätta över dem i yngel akvarium ?
    Senast redigerad av mazzkot; 11 July 2008, 10:13.
  • Stew
    • July 2004
    • 1736

    #2
    Ursprungligen postat av mazzkot
    Jippi idag när jag kom hem så upptäckte jag att det var tugg i mitt akvarium och på köpet så var det ju 2 rödzebror som tuggade och inte bara en
    Så jag undrar om hur lång tid det tar innan jag måste sätta över dem i yngel akvarium ?
    Trevligt! Grattis till din första kull!

    Jag brukar vänta tills jag ser att yngelena är ganska utvecklade. Titta rakt in i munnen, när fisken simmar mot dig. Då ser du ofta ynglena. Normalt brukar det ta 3-4 veckor innan det är dags...
    Om det är "förstaföderskor" så kan det mycket väl bli så att de spottar tidigt. Kan ta ett tag innan en hona lär sig hur det ska gå till...

    Mvh

    Stefan
    540l Malawi
    180l Växt / sällskapskar
    90l odlingskar
    50l odlingskar / karantänskar

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Grattis!
      Har du gott om stenskravel och andra gömställen så behöver du egentligen inte flytta någon fisk alls. Visst kan det gå åt en del yngel, men de som överlever är friska, smarta och snabba. Har rödzebror en gång börjat leka, så kommer de att göra det igen.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      Arbetssätt...