Hur många multisar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • diväteoxid
    • December 2006
    • 356

    Hur många multisar?

    Vad tycker ni som har erfarenheter av Lamprologus multifasciatus, är 5+5 lagom på ett kar som är 58x50x27 (78L)?
  • fredd
    • February 2007
    • 3360

    #2
    tja.
    du ska nog inte ha 5 hanar 5 honor, tror det blir mindre bråk och tjaffs i burken om du har kanske 2 hanar och 4-6honor + en massa snäckskal.
    www.frfoto.tk

    Kommentar

    • Radioaktiva Räkor
      • May 2007
      • 1760

      #3
      2 x 1+4 tycker jag är en bra könsfördelning, dom är ju trots allt haremslekare.

      //C
      With a licence to krill!
      Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

      Kommentar

      • diväteoxid
        • December 2006
        • 356

        #4
        Ok! Tack! Då blir det 2 x 1+4. Med andra ord så är antalet (10) fiskar lagom. Ska hämta fiskarna idag det ska då bli riktigt intressant och kul! Bilder kommer att dyka upp på min tråd på projekt om ni vill se.

        Kommentar

        • Guy Palm
          • March 2002
          • 5720

          #5
          Könsfördelningen blir bra, skaffa fler snäckor än du har fiskar. Använd mycket sten på bottnen annars blir den helt uppgrävd.
          Guy
          ,Poecilia,SKS,GOC,

          Kommentar

          • diväteoxid
            • December 2006
            • 356

            #6
            Ursprungligen postat av Guy Palm
            Könsfördelningen blir bra, skaffa fler snäckor än du har fiskar. Använd mycket sten på bottnen annars blir den helt uppgrävd.
            Yes, har 30-40 snäckskal samt hela botten fylld med platta stenar (kolla bild på Projekt). Multisarna har nu flyttat in...tyvärr var det svårt att se könsfördelningen eftersom de inte var fullvuxna...10 köpte jag men fick 11!

            Kommentar

            • Jens A.
              • March 2007
              • 5026

              #7
              Lycka till.
              Earth first! We´ll screw up the other planets later!

              Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

              Kommentar

              Arbetssätt...