Grön på ciklider...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Artep
    • June 2008
    • 107

    Grön på ciklider...

    Jag är helt nybörjare på ciklider... Hoppas nån kan ge mig lite tips
    Idag har jag ett 54 liters så där har jag inte några ciklider men jag har beställt ett 400 liters som jag väntar på och där tänkte jag kanske sätta i lite ciklider. Tycker de är fina och färgglada! Är vissa arter "svårare" än andra?
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Finns ju väldigt många ciklider att välja på, i olika svårighetsgrader och storlekar. Eftersom du skrivit just i den afrikanska kategorin kan jag tipsa om snäcklekare till ditt 54-liters

    I ditt 400-liters finns det gott om arter som kan funka, är det främst afrikanska eller amerikanska ciklider du är intresserad av? Ställ en fråga i den amerikanska kategorin också, så kan du få en del tips där också.
    Senast redigerad av Shepard; 29 June 2008, 21:33.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Artep
      • June 2008
      • 107

      #3
      Ja, bra fråga.... Färgglada ska de vara Har hört att Malawiciklider är kalas. Har noll koll på om de är afrikanska eller vad... så mycket kan jag om dem. Har sett en som heter Demaroni. Typ sådana färglada vill jag ha.
      Har du nån bra tips på vad Malawiciklider gillar för växter? Och om man ska ha mörk eller ljus sand/grus?

      Kommentar

      • oskarwallin
        • February 2008
        • 1080

        #4
        Malawi brukar oftast gilla de flesta växter, dock inte som utsmyckning utan som mat. Dock borde lite tjockbladiga växter klara sig som tex anubias.. har också hört att olika vallisnera funkar
        60,58 liter
        **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
        *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003