Sällskap till Frontosor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rhodrye
    • June 2008
    • 2

    Sällskap till Frontosor

    Tjoo!

    Har för närvarande 2 frontosor (samt en golden och 2 andra i samma storlek).
    Undrar om någon har tips, vad gäller beteende och utseende, på passande kollegor till dessa, snart, 4 frontosor då jag i helgen planerar att köpa till så jag får 1+3. Akvariestorlek på 540l.

    Och ja jag är fullt medveten om att dom kan bli uppemot 40cm så det behöver inte nämnas =P
    Största är dock bara ca 16 än.

    (Hoppas det här hamnar rätt nu, brukar ofta komma någon och säga att det man skrivit kanske skulle passa bättre i nån annan tråd =P)
  • HenrikV
    • January 2007
    • 358

    #2



    Dimidochromis Compressiceps kanske?
    Vet inte hur konservativ du är vad gäller att blanda fisk från olika sjöar, men dom här skulle nog passa.
    Tanganyika

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Det viktigaste i valet av andra fiskar är att de är minst 20 cm - alla andra fiskar lär nämligen bli mat.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Rhodrye
        • June 2008
        • 2

        #4
        Mycket vackra och defenitivt något man kanske införskaffar i framtiden.
        Just nu blev det dock en grupp på 5 sexfasciatus av ett slag, kommer inte ihåg hela namnet. liknar små frontosor fast gula istället för blåa. Går mycket fint ihop.
        Och nog för att det är som du säger, det mesta kan gå ner i en frontosa, men upplever att mina är ganska av-vanda, lite som skalarer kan bli.

        Kommentar

        Arbetssätt...