nigeria red

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henalg
    • January 2008
    • 122

    nigeria red

    igår köpte jag ett par Pelvicachromis Nigeria Red men honan ligger bara på båten och spotar sand varför?? ,eller jag tror det är en hona för han jag köpte den av va inte säker men det ser ut som en hona
    Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    "ligger på botten" låter ju inte bra om du med det menar att den inte simmar, men "spottar sand" låter istället som normalt födosök hos palettciklider.
    Paletter är ganska bottenorienterade och tillbringar mesta tiden längs botten, och på sin "fritid" går de ofta och letar mat i botten genom att ta en munfull sand och sen spotta ut sanden och svälja eventuell mat.

    Men om honan inte verkar vilja simma, kanske är väldigt mörk eller väldigt ljus i färgen och flämtar, så är hon nog sjuk.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • henalg
      • January 2008
      • 122

      #3
      det är inte så att det kan va två hanar för den stora hanen jagar den lilla honan (dom är väldigt lika)
      Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Var köpte du dem? Vet att Trop i Göteborg har små P. taeniatus "Nigeria Red" inne nu, och jag har konstaterat flera gånger att alla han har är hanar.
        Senast redigerad av Shepard; 27 June 2008, 12:59.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • henalg
          • January 2008
          • 122

          #5
          ok jag köpte dom på trop akvariefisk imprt i göteborg
          Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Ok, då fick du nog ingen hona.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • henalg
              • January 2008
              • 122

              #7
              ok jag ringde han och ska få tillbaka pengarna
              Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet

              Kommentar

              Arbetssätt...