palett lek?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Uddaveka
    • June 2007
    • 431

    #16
    Palettciklider är jätte duktiga på att ta hand om sin avkomma. Har själv ett par och så sent som igår såg jag 4 små spräckliga yngen som letade mat på bottnen med hanen simmade runt och vaktade dom
    ~Love animals~
    Kramar Sofia
    160l, 100l, 54l, 40l

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #17
      Ja, de är lätta att föda upp Jag har ett par, där hanen är albino, med yngel nu (alla ynglen verkar faktiskt vara vita), där jag inte har gjort ett dugg, förutom att mata föräldrarna som vanligt, och nu, några veckor efter frisimmandet, så är det fortfarande ett rejält gäng som simmar omkring. Tror det är den största palettkull jag haft.

      Två bilder finns, i min tråd "Albino + normal"
      Senast redigerad av Shepard; 17 June 2008, 17:15.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • alg_oa1
        • May 2007
        • 473

        #18
        När mina paletter lade ägg första gången blev jag lycklig!

        Några kullar senare är det inte riktigt lika kul att se föräldrarna lägga ägg....suck
        Jag behöver inte ens mata småttingarna!
        det blir bara fler och fler...Blir tokig!

        Vart ska jag göra av alla? Ingen fiska kan väl trivas i mitt akvarium när det bara myllrar yngel överallt
        "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #19
          Ursprungligen postat av alg_oa1
          När mina paletter lade ägg första gången blev jag lycklig!

          Några kullar senare är det inte riktigt lika kul att se föräldrarna lägga ägg....suck
          Jag behöver inte ens mata småttingarna!
          det blir bara fler och fler...Blir tokig!

          Vart ska jag göra av alla? Ingen fiska kan väl trivas i mitt akvarium när det bara myllrar yngel överallt
          Paletter är populära, så du blir nog av dem om du går till närmaste zooaffär med dem
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Simon--B
            • May 2008
            • 720

            #20
            Ursprungligen postat av Micke_A
            Paletter är populära, så du blir nog av dem om du går till närmaste zooaffär med dem
            Det var bra att veta om jag någon gång kommer få yngel med mina :P ( Har bara haft dem i 3 dagar tillsammans så man hoppas att det kommer hända något snart )

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #21
              Ursprungligen postat av Simon--B
              Det var bra att veta om jag någon gång kommer få yngel med mina :P ( Har bara haft dem i 3 dagar tillsammans så man hoppas att det kommer hända något snart )
              En del affärer kan nog vara lite emot att ta emot yngel, men de jag brukar åka till har inget emot det, de är nog glada att få in svenskodlade, tåliga fiskar.

              Nå´n bild på din hona, nu när du äntligen fått tag i en?
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Simon--B
                • May 2008
                • 720

                #22
                Ursprungligen postat av Micke_A
                Nå´n bild på din hona, nu när du äntligen fått tag i en?

                Haha ja jag ska fixa så fort jag kommer hem så alla kan få se den fina honan jag är tyvärr iväg nu men kommer hem efter middsommar Då ska jag fixa bild på alla mina fiskar + akvarium Jag kommer länka här på denna tråden Mvh Simon

                Kommentar

                • Simon H
                  • January 2008
                  • 515

                  #23
                  ok.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...