hur många blå delfiner?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nfalkestav
    • July 2005
    • 58

    hur många blå delfiner?

    Har ju som nytt projekt att starta ett 375 liters kar med blå delfinciklider bla, men det behöver rensas på silikon och limmas om. Undertiden jag har jobbat med detta här jag fått erbjudande om att köpa blå delfiner i storleken 4-6 cm för 40:- st vilket ju är litet mindre än i akvarieaffärer i alla fall, vad jag förstått...Har även ett 220 liters akvarium hemma och tänkte att de kunde få bo där tills 375:an är limmad och klar, är det en helt galen tanke? Om inte, är frågan då bara hur många jag bör satsa på, samt hur länge jag kan ha dom i 220:an? Det hör ju till saken att jag senare vill ha en greupp på kanske 1-2 hanar och 4 honor ( eller 1 hane och 3-4 honor, beroende på vad som får plats i stora karet) men vid den storleken de är nu kan hon jag köper dom av inte se skillnad i alla fall, så ev. får man väl köpa några och se om några par bildas så småningom.... Någon som har ett bra förslag på hur många jag kan ha? Har ett ytterfilter som pumpar 620 l/H som jag tänkte ha til en början i det lilla karet för att ev. utöka sedan med inner eller ytterflter, då detta lär behövas i det stora karet.
  • Långås
    • December 2005
    • 1368

    #2
    Jag tycker nog du kan ha max 4 styck i ett 375 liters, 1+3 är ju bra om du kan få tag i. Och det funkar fint att ha dom i ett 220liters ett tag. Några månader är säkert helt inga som helst problem. Dom växer inte jättefort.
    Mvh Peter

    Kommentar

    • nfalkestav
      • July 2005
      • 58

      #3
      Det låter bra. En fråga till...kan de gå på grus (finkornigt) ett tag tills jag hunnit få tag på sand?
      Nina

      Kommentar

      • taliz
        • August 2007
        • 13

        #4
        Det är klart dom kan, så känsliga är dom inte!

        Kommentar

        Arbetssätt...