Leker?!?!?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Albinfiskare
    • November 2007
    • 1399

    #16
    Ursprungligen postat av Nina82
    Vill och vill... I sinom tid kommer de säkert leka.
    hehe så sant!

    Mina lekte medans jag var i kroatien en vecka

    andra dagen efter att jag kom hem upptäckte jag ett moln av yngel runt paletthanen, snacka om att jag var förvånad!

    de går i ett 240L och har lyckats få respekt hos ett fullvuxet skalare par, en 8-9cm kinesisk algätare, ett par kakaduor samt några fjärilsciklider och levandefödare.

    en underbar syn

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #17
      Ursprungligen postat av Albinfiskare
      hehe så sant!

      Mina lekte medans jag var i kroatien en vecka

      andra dagen efter att jag kom hem upptäckte jag ett moln av yngel runt paletthanen, snacka om att jag var förvånad!

      de går i ett 240L och har lyckats få respekt hos ett fullvuxet skalare par, en 8-9cm kinesisk algätare, ett par kakaduor samt några fjärilsciklider och levandefödare.

      en underbar syn
      Visst e det en underbar syn . Jag undrar om inte en Oscar skulle gömma sig i ett hörn oxå . Paletter är nästan självmordsbenägna när det gäller att vakta yngel. Tror tyvärr att dina andra fiskar kommer få det väldigt jobbigt en tid framöver dock . Därför har jag tröttnat på Paletter nu..
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • Simon--B
        • May 2008
        • 720

        #18
        Ursprungligen postat av Nina82
        Visst e det en underbar syn . Jag undrar om inte en Oscar skulle gömma sig i ett hörn oxå . Paletter är nästan självmordsbenägna när det gäller att vakta yngel. Tror tyvärr att dina andra fiskar kommer få det väldigt jobbigt en tid framöver dock . Därför har jag tröttnat på Paletter nu..
        Okej blir dem så pass arga och skyddar ynglen när dem får de? Är dem värre än Zebrecikliden ? Jag har 2 stora skalarer, 2 små/mellan stora Zebraciklider, 2 små eldbuk och ett nästanfullvuxet palettpar. Kommer paletternas yngel klara sig eller tar dem andra fiskarena de?

        Kommentar

        • Trollsvans
          • November 2007
          • 1118

          #19
          Räkna med att det försvinner en hel del yngel.
          Jag brukar få 2-5 yngel per kull att överleva (av 30+), men då går dom tillsammans med scalarer, eldbukar, tetror, etc... tetror är snabba på att äta yngel, det kan jag då säga.

          Vad gäller försvarandet, så akta tassarna. Mina paletter har gett mig små sår på händerna i sina vilda attacker... dom gillar inte när man slamsuger i närheten
          //Troll

          Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

          Kommentar

          • Simon--B
            • May 2008
            • 720

            #20
            Ursprungligen postat av Trollsvans
            Räkna med att det försvinner en hel del yngel.
            Jag brukar få 2-5 yngel per kull att överleva (av 30+), men då går dom tillsammans med scalarer, eldbukar, tetror, etc... tetror är snabba på att äta yngel, det kan jag då säga.

            Vad gäller försvarandet, så akta tassarna. Mina paletter har gett mig små sår på händerna i sina vilda attacker... dom gillar inte när man slamsuger i närheten
            Ojda det var hårda tag av dem haha Men min hane ignorerar honan och simmar bara mot akvarieväggen och det verkar som om han intre trivs eller gör dem så? Mvh simon

            Kommentar

            • Nina82
              • January 2008
              • 6610

              #21
              Ursprungligen postat av Simon--B
              Okej blir dem så pass arga och skyddar ynglen när dem får de? Är dem värre än Zebrecikliden ? Jag har 2 stora skalarer, 2 små/mellan stora Zebraciklider, 2 små eldbuk och ett nästanfullvuxet palettpar. Kommer paletternas yngel klara sig eller tar dem andra fiskarena de?
              Vet inte hur Zebraciklider och eldbukar är men scalarer funkar iaf.

              Köpte vårt 450L begagnat och fick med bla 30st Paletter i olika storlekar och 15 scalarer så det funkar iaf.

              Med min personliga erfarenhet baserad på vårt Palettpar anser jag att Paletter passar bäst i ett eget akvarium utan andra arter, men det kan vara så att vi fått ett väldigt agressivt och revirhävdande par.
              Inte alls säkert det blir så hos dig.
              12L 12L 24L 24L 24L 24L
              38L 54L 54L 63L 450L

              Kommentar

              • Simon--B
                • May 2008
                • 720

                #22
                Ursprungligen postat av Nina82
                Vet inte hur Zebraciklider och eldbukar är men scalarer funkar iaf.

                Köpte vårt 450L begagnat och fick med bla 30st Paletter i olika storlekar och 15 scalarer så det funkar iaf.

                Med min personliga erfarenhet baserad på vårt Palettpar anser jag att Paletter passar bäst i ett eget akvarium utan andra arter, men det kan vara så att vi fått ett väldigt agressivt och revirhävdande par.
                Inte alls säkert det blir så hos dig.
                han är inte rädd för dem andra för om dem kommer näsa han jagar han oftast iväg dem lite med är mycket snäll. Han har gjort det ända sen han kom till mig i mitt 240 liters akvarium! Ska jag åka till djuraffären och byta han till en lite mindre4 i honas storlek? Eller ska jag ha kvar honom vad tycker ni? MVH Simon

                Kommentar

                • Nina82
                  • January 2008
                  • 6610

                  #23
                  Ursprungligen postat av Simon--B
                  han är inte rädd för dem andra för om dem kommer näsa han jagar han oftast iväg dem lite med är mycket snäll. Han har gjort det ända sen han kom till mig i mitt 240 liters akvarium! Ska jag åka till djuraffären och byta han till en lite mindre4 i honas storlek? Eller ska jag ha kvar honom vad tycker ni? MVH Simon
                  Behåll honom. Honan ÄR mindre än hanen. Hon kommer aldrig bli så stor som honom.
                  Att han är snäll nu är för att de inte leker. Vänta du bara
                  12L 12L 24L 24L 24L 24L
                  38L 54L 54L 63L 450L

                  Kommentar

                  • Simon--B
                    • May 2008
                    • 720

                    #24
                    Ursprungligen postat av Nina82
                    Behåll honom. Honan ÄR mindre än hanen. Hon kommer aldrig bli så stor som honom.
                    Att han är snäll nu är för att de inte leker. Vänta du bara
                    Haha okej

                    Kommentar

                    Arbetssätt...