Ska skaffa palletciklider:D

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Baf2
    • February 2008
    • 421

    Ska skaffa palletciklider:D

    Hej.
    Jag ska skaffa palletciklider och att dom får yngel har haft fjärils men det är skit svårt att få äggen till yngel är det samma med pallet?
    Den är ju grottlekare så jag har en grotta(bunker) efftersom den är under grusset och ovanför också!.
    Så är det lätt att få äggen till yngel och att ynglen klara sig kan flytta ynglerna till ett annat akvarium sen?

  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    palettcikliden är jättelätt att få lek på..man behöver inte göra någonting, det är bara att låta dem sköta sig själv^^
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Orkar du komma till Skåne kan du få ett färdigt lekpar . Förutsatt att du har plats för dem vill säga .
      Jag har kommit fram till att ska man ha Paletter är det bäst att ha bara Paletter och algätare/malar eftersom de bossar över allt. Därför håller jag på att annonsera ut lekparet.
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • Tetrax^
        • June 2006
        • 131

        #4
        Jag skall också snart införskaffa mig ett par paletter till 120-litaren. Ska bli kul att återskapa bekantskapen med dessa små gynnare igen. =)
        Min Zoon - Mvh Tetrax^

        Kommentar

        • Vic
          • November 2006
          • 1533

          #5
          Med palettciklider är det inga problem att få yngel. Vatten, trivsel och grotta är det enda som krävs.
          Mvh Viktor


          Apistogramma för hela slanten!

          Kommentar

          • Simon--B
            • May 2008
            • 720

            #6
            Jag har bara haft problem med mina paletter för jag har fått fel 2 gånger på djuraffären jag har fått 2 hanar båda gångerna så irriterande :S

            Kommentar

            • Tetrax^
              • June 2006
              • 131

              #7
              Ursprungligen postat av Simon--B
              Jag har bara haft problem med mina paletter för jag har fått fel 2 gånger på djuraffären jag har fått 2 hanar båda gångerna så irriterande :S
              Tråkigt när sådant händer. Hoppas att inte jag har samma otur som dig när jag ska iväg och köpa mina. Som den amatörakvarist jag är så måste jag ju förlita mig på personalen i djuraffären - vilket är dödsdömt många gånger. Kan de sälja paroonhajar till glada barnfamiljer med guldfiskskål så kan de nog lura i mig både det ena och det andra.
              Min Zoon - Mvh Tetrax^

              Kommentar

              • Simon--B
                • May 2008
                • 720

                #8
                Ursprungligen postat av Tetrax^
                Tråkigt när sådant händer. Hoppas att inte jag har samma otur som dig när jag ska iväg och köpa mina. Som den amatörakvarist jag är så måste jag ju förlita mig på personalen i djuraffären - vilket är dödsdömt många gånger. Kan de sälja paroonhajar till glada barnfamiljer med guldfiskskål så kan de nog lura i mig både det ena och det andra.
                ja tyvärr kan man inte lita på alla på en zooaffär dem vill bara sälja. Men jag tror inte dem gav mig 2 hanar med flit men det är så irriterande när det händer 2 gånger och jag har ca 1 timme dit och inga andra djuraffärer tar ju imon fiskarna :S Så irreterad Men jag tror det går jätte bra för dig men om dem får yngel blir dem mycket agressiva enligt andra personer här och har till och med bitit ihjäl alla andra fistar i akvariumet :S Men det går npg väldigt bra för dig bara man har tillräckligt stort akvarium.

                Kommentar

                • Vic
                  • November 2006
                  • 1533

                  #9
                  Ursprungligen postat av Tetrax^
                  Som den amatörakvarist jag är så måste jag ju förlita mig på personalen i djuraffären
                  Eller så förlitar du dig på oss
                  Mvh Viktor


                  Apistogramma för hela slanten!

                  Kommentar

                  • svea
                    • February 2005
                    • 2476

                    #10
                    Du behöver inte ens fixa en grotta! Mina har lekt flera gånger i en tät växt. En växt som sitter på en stock duger åt dem.

                    Mina bilder
                    Min zoon

                    Kommentar

                    • Tetrax^
                      • June 2006
                      • 131

                      #11
                      Ursprungligen postat av Vic
                      Eller så förlitar du dig på oss
                      Helt klart. När fiskarna är inhandlade så dyker det upp bilder för identifiering.
                      Min Zoon - Mvh Tetrax^

                      Kommentar

                      • Baf2
                        • February 2008
                        • 421

                        #12
                        Ska köpa dom imorn och dom kommer även få bo i ett större akvarium snart ska inskaffa ett 220l
                        Om ca 2-3veckor:

                        Kommentar

                        • Albinfiskare
                          • November 2007
                          • 1399

                          #13
                          läs lite om pmdd och co2 (mäskmetoden), rekommenderas varmt om du vill skapa ett palettparadis i ditt kommande 220L

                          Kommentar

                          • Simon H
                            • January 2008
                            • 515

                            #14
                            Du kan ha dom tillsammans med andra fiskar men vad har du för andra fiskar....

                            Kommentar

                            • mayday
                              • November 2005
                              • 2085

                              #15
                              Ursprungligen postat av Simon H
                              Du kan ha dom tillsammans med andra fiskar men vad har du för andra fiskar....
                              om du gillar o e dina andra fiskar hopträngda i ett hörn ja
                              eller om du letar efter ett bra sätt o få dina andra fiskars fenor trimmade

                              Palleter ska endast hållas med Extremt tåliga o tuffa fiskar.

                              Totala tyranner som ynglar av sig värre än något.
                              ______________________________________________

                              "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

                              Kommentar

                              Arbetssätt...