Blå delfin ciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Freakmange
    • January 2006
    • 319

    Blå delfin ciklid

    Hej hej

    har en kull med blå delfin ciklid (ca 45 st) undrar nu lite stilla när dom börjar få form och färg som sina föräldrar. beundrar verkligen denna vackra lugna ciklid,ser fram emot att se ynglen växa
    Shovel Power
  • Långås
    • December 2005
    • 1368

    #2
    Färgen kommer vid cirka 3 cm hos mig iaf. Hur snabbt de växer till den storleken är enligt mig väldigt beroende på hur mycket vatten man byter och hur tätt de går.
    Mvh Peter

    Kommentar

    • Freakmange
      • January 2006
      • 319

      #3
      okay,hur ofta och hur mycket ska jag byta hos dom ? kör som vanliga byten nu. alltså för min del ca 50% en gång i veckan....vad matar du dom med ? jag ger mina cyklops
      Shovel Power

      Kommentar

      • Freakmange
        • January 2006
        • 319

        #4
        glömde.....dom går just nu i ett 70 liters,ska snart flytta till ett av mina 150 liters
        Shovel Power

        Kommentar

        • Långås
          • December 2005
          • 1368

          #5
          150 liter funkar fint. Har kört 20-30 styck i det fram tills dom blir könsmogna. Då slutar det fungera bra.

          50% / vecka funkar fint. Jag har testat både mer och mindre. Som sagt, stor skillnad på tillväxthastighet men inte på slutresultat enligt min amatörbedömning. Jag har matat med nykläckt artemia när de är små yngel sedan mest räkmix varvat med tropicals flingfoder.
          Mvh Peter

          Kommentar

          Arbetssätt...