Palettciklider bråkar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simon--B
    • May 2008
    • 720

    Palettciklider bråkar

    Idag har jag köpt fiskar bland annat palettciklider ett par. Men ibland när hanen närmar sig honan jagar hon iväg honom! Brukar dem bråka lite i början eller tror ni det är 2 hanar ? MVH Simon
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Tja, det där är nog olika. Du har ingen bild på dem?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Simon--B
      • May 2008
      • 720

      #3
      Ursprungligen postat av Micke_A
      Tja, det där är nog olika. Du har ingen bild på dem?
      Jo jag kan försöka fixa det men vet inte till 100% Hur man gör med det ska jag fixa

      Kommentar

      • Simon--B
        • May 2008
        • 720

        #4
        jag får tyvärr inga bra bilder men jag har ju bara haft dem i 1 dag men vi får se hur det går då återkommer jag med bilder

        Men hur ser man skillnaden på könen ? kan någon beskriva eller skicka bilder på sina Väldigt tacksam
        Senast redigerad av Simon--B; 03 June 2008, 15:06.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          De du har kan antingen vara en hane och en hona, två hanar, eller två honor.

          Tja, det är ju bättre än inga bilder alls



          http://www.zoonen.com/visabild.asp?oid=406949# (hanen på den här bilden är halvvuxen, och har inte fullt utväxta fenor)

          Se´n kan du gå in i min tråd "Albino + normal?" och titta, har lagt in några bilder där. Hanen är visserligen albino, men du ser hur kroppsformen ser ut i alla fall.
          Senast redigerad av Shepard; 03 June 2008, 17:04.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Simon--B
            • May 2008
            • 720

            #6
            Ursprungligen postat av Micke_A
            De du har kan antingen vara en hane och en hona, två hanar, eller två honor.

            Tja, det är ju bättre än inga bilder alls



            http://www.zoonen.com/visabild.asp?oid=406949# (hanen på den här bilden är halvvuxen, och har inte fullt utväxta fenor)

            Se´n kan du gå in i min tråd "Albino + normal?" och titta, har lagt in några bilder där. Hanen är visserligen albino, men du ser hur kroppsformen ser ut i alla fall.

            Okej tackar men en av dem har inga paletter på fenan och en har många därför tror jag det är en hane och en hona kan det stämma MVH Simon
            Senast redigerad av Simon--B; 03 June 2008, 18:11.

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Ursprungligen postat av Simon--B
              Okej tackar men en av dem har inga paletter på fenan och en har många därför tror jag det är en hane och en hona kan det stämma MVH Simon
              Alla hanar har inte fläckar, och det finns även enstaka honor som har en fläck. Det är kroppsform, fenform, och storlek man får gå mest på.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Simon--B
                • May 2008
                • 720

                #8
                Ursprungligen postat av Micke_A
                Alla hanar har inte fläckar, och det finns även enstaka honor som har en fläck. Det är kroppsform, fenform, och storlek man får gå mest på.

                Okej en har en fläck såg jag nu och en har många

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Ursprungligen postat av Simon--B
                  Okej en har en fläck såg jag nu och en har många
                  Som sagt, bilder vore bra, gör inget om de inte är jättebra
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Simon--B
                    • May 2008
                    • 720

                    #10
                    Ursprungligen postat av Micke_A
                    Som sagt, bilder vore bra, gör inget om de inte är jättebra
                    Okej dem är ganska suddiga för fiskarna simmade hela tiden haha men här komme det jag vet inte hur man läger upp bilder med gå in på http://simon--b.bilddagboken.se/p/upload.html? eller om det inte fuknar www.bilddagboken.se och sök på mitt användarnamn Simon--b Och sen kolla på 4 juni där är dem tack om ni svarar här MVH Simon

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #11
                      Ursprungligen postat av Simon--B
                      Okej dem är ganska suddiga för fiskarna simmade hela tiden haha men här komme det jag vet inte hur man läger upp bilder med gå in på http://simon--b.bilddagboken.se/p/upload.html? eller om det inte fuknar www.bilddagboken.se och sök på mitt användarnamn Simon--b Och sen kolla på 4 juni där är dem tack om ni svarar här MVH Simon
                      Det är två hanar.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Simon--B
                        • May 2008
                        • 720

                        #12
                        Ursprungligen postat av Micke_A
                        Det är två hanar.
                        Okej tack för hjälpen jag blir så arg när jag ber om en hona och en hane mvh siMON Tack så mycket för all hjälp

                        Kommentar

                        • Simon--B
                          • May 2008
                          • 720

                          #13
                          Men jag har lagt ut en bild på båda igen du kanske kan ta en titt till så du är 100 % Säker

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            #14
                            Japp, definitivt två hanar.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Simon--B
                              • May 2008
                              • 720

                              #15
                              Ursprungligen postat av Micke_A
                              Japp, definitivt två hanar.
                              Okej :S Vad jag blir arg nu jag som åkte bil i nästan 1,5 timme dit :S

                              Kommentar

                              Arbetssätt...