Palettciklid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vic
    • November 2006
    • 1533

    Palettciklid?

    Köte ett par palettciklider för en vecka sen. Blev lite tveksam i efterhand på om hanen är 100% palett. Han liknar åtminstone verkligen inte den på artbeskrivningen, som honan däremot gör. Både hanen och honan är köpt i samma affär och gick i samma kar.

    Några saker som jag inte sett på andra paletter är att hanens stjärtfena är indelad i två färger där den nedersta är gul och den översta är röd. Grundfärgen på kroppen är grå. Den nedre delen av ryggfenan har mycket inslag av svart. Även formen är inte likadan, hanen har ett lite avlångare utseende i ansiktet.
    Bifogar bilder på hanen och honan. Hanen är den nedersta.
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Vic; 30 May 2008, 18:26.
    Mvh Viktor


    Apistogramma för hela slanten!
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Jodå, det ser ut som en vanlig palett, de kan nog se lite olika ut beroende på ursprung. Den på zoopets bild, som har helt röd undersida, är förmodligen en Pelvicachromis sacrimontis, som väl förr räknades som pulcher. Men det finns pulchervarianter som har helt röd undersida.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Vic
      • November 2006
      • 1533

      #3
      Ursprungligen postat av Micke_A
      Jodå, det ser ut som en vanlig palett, de kan nog se lite olika ut beroende på ursprung. Den på zoopets bild, som har helt röd undersida, är förmodligen en Pelvicachromis sacrimontis, som väl förr räknades som pulcher. Men det finns pulchervarianter som har helt röd undersida.
      Okej, härligt att höra!
      Mvh Viktor


      Apistogramma för hela slanten!

      Kommentar

      • henalg
        • January 2008
        • 122

        #4
        mina ser lika dana ut
        Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Har själv ett palettpar med yngel nu, hanen är albino, och honan är normal
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Vic
            • November 2006
            • 1533

            #6
            Ursprungligen postat av Micke_A
            Har själv ett palettpar med yngel nu, hanen är albino, och honan är normal
            Ynglena vill vi se bilder på
            Om det inte är så som med andra fiskar att det inte blir någon korsning utseendemässigt, utan att det blir tex 50% abino och 50% vanliga?
            Mvh Viktor


            Apistogramma för hela slanten!

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Har några bilder i min tråd "Normal + albino?". Alla ynglen är vita
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              Arbetssätt...