Julidichromis Transcriptus - par

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mazzkot
    • June 2007
    • 400

    Julidichromis Transcriptus - par

    Hej jag hade förut ett julidichromis par men den honan dog efter en vecka och nu så har jag köpt en ny hona till hanen men hon åker hela tiden och gömer sig för han och när han har hittat henne så spänner han up sig och sen så kommer dt ett "varningsbet" på kroppen och innan så började dem typ slåss men munnarna då hanen tog honan i munen och åkte omkring lite och jag undrar vad jag ska göra för att han ska låta henne vara
    PS. hon har vart i i typ 4 timmar
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

    #2
    4 timmar är inte så länge :P Vänta och se. Sen är det så med en del jullar, kanske alla att dom tar inte vilken som helst, det bästa är att köpa ett par jullar och låta dom bara ihop sig..
    Mvh Patrik

    Kommentar

    • mazzkot
      • June 2007
      • 400

      #3
      Men hur många jullar kan jag ha i ett ca 65 l akvarium samtidigt då + 4 multidar och 15 yngel ??

      Kommentar

      • mazzkot
        • June 2007
        • 400

        #4
        Jag har nu satt honan i en yngelbur för jag tyckte så synd om hennhe :/ eftersom hanen jagade över henne till andra sidan av akvariet , och där är multisarna som då jagar bort henne så den lediga tid hon får så stog hon i ett hörn eller hittade ett ställe där hon kunde lägga sig på botten så hon han inte heller med att äta :/ så snälla några kunniga , hur ska jag göra för att hanen ska lämna henne ifred för jag tycker synd om henne

        Kommentar

        • patriksg
          • May 2007
          • 1705

          #5
          Jag tror! att du får byta henna, göra det tills du hittar en som passar.... Tråkigt men dom fiskarna är lite kräsna.
          Mvh Patrik

          Kommentar

          • mazzkot
            • June 2007
            • 400

            #6
            Ursprungligen postat av patriksg
            Jag tror! att du får byta henna, göra det tills du hittar en som passar.... Tråkigt men dom fiskarna är lite kräsna.
            Nej Jag har precis beställt ett 375 l och så ska jag köpa pump och alltt så jag har inte råd Dem kostar fan 80 spänn styck
            Finns det inget annat sett, Och finns chansen att hanen slutar göra sådär på honan

            Kommentar

            • patriksg
              • May 2007
              • 1705

              #7
              Jag tänkte att du skulle prata med dom så kanske ni kan byta. vet, dom kostar zlatan!! Tänk på att jag inte är säker på att det är såhär! Men jag försöker så gott jag kan :P
              Mvh Patrik

              Kommentar

              • mazzkot
                • June 2007
                • 400

                #8
                Ursprungligen postat av patriksg
                Jag tänkte att du skulle prata med dom så kanske ni kan byta. vet, dom kostar zlatan!! Tänk på att jag inte är säker på att det är såhär! Men jag försöker så gott jag kan :P
                MM, Jag bugar och bockar #stavning# patriksg Du svarar det betyder mkt
                Men det verkar som om det inte är någon annan på forumet som har egna erfarenheter utav transcriptus :/
                Och det med att byta tror jag inte går eftersom att han har beställt hem dessa fiskar och han inte har dem hemma i lager :/

                Kommentar

                • mazzkot
                  • June 2007
                  • 400

                  #9
                  Är det ingen som har några bra tips om vad jag kan testa på ?

                  Kommentar

                  • 127bubbel
                    • March 2007
                    • 1133

                    #10
                    Jag har ett gäng Transcriptusar i ett 112 liters kar varav lekparet har ungar. Dom låter dom andra vara för det mesta. Det du kan göra är att möblera om i karet. Och det är ju inte säkert att det är en hona som du skaffade det kanske är 2 hannar.

                    MVH/Freddan

                    Kommentar

                    • mazzkot
                      • June 2007
                      • 400

                      #11
                      Ursprungligen postat av 127bubbel
                      Jag har ett gäng Transcriptusar i ett 112 liters kar varav lekparet har ungar. Dom låter dom andra vara för det mesta. Det du kan göra är att möblera om i karet. Och det är ju inte säkert att det är en hona som du skaffade det kanske är 2 hannar.

                      MVH/Freddan
                      MM, Jag har testat att möblera om :/ Men det kanske som sagt är två hanar men jag tror ej det :/

                      Kommentar

                      Arbetssätt...