vill inte leka

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jonis5
    • May 2008
    • 56

    vill inte leka

    Mina ciklider vill aldrig leka vad ska jag göra för att få de att börja leka ?
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Vilken typ av ciklider är det?
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • jonis5
      • May 2008
      • 56

      #3
      Ursprungligen postat av Jens A.
      Vilken typ av ciklider är det?
      goldenciklider, rostciklider, röda juvelciklider, Zebra ciklider

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Har du hanar och honor? Om du med zebraciklid menar den centralamerikanska, Cryptoheros nigrofasciatus, så låter det märkligt att du inte får lek, om du nu har en hane och en hona.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Erik Åhlander
          • January 2006
          • 1881

          #5
          På din profil står det att du har ett 100 liters akvarium. Om du har så många territoriella fiskar i ett så litet akvarium så finns det inte plats för något territorium. Möjligen klarar munruvarna av att leka, men jag har för liten erfarenhet av Malawi. Om du bara har ett par rödcichlider eller zebracichlider i akvariet borde du få en lek ganska snart. Men det måste fortfarande finnas många gömställen så honan klarar sig om dom skulle bli osams.

          Kommentar

          • Jens A.
            • March 2007
            • 5026

            #6
            Mina malawis går igång av stora vattenbyten med kallt vatten. Men 100 liter låter lite litet för de fiskarna, visst.
            Earth first! We´ll screw up the other planets later!

            Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

            Kommentar

            • jonis5
              • May 2008
              • 56

              #7
              Ursprungligen postat av Jens A.
              Mina malawis går igång av stora vattenbyten med kallt vatten. Men 100 liter låter lite litet för de fiskarna, visst.
              japp men de är inte så stora än kanske 5-9 cm

              Kommentar

              • jonis5
                • May 2008
                • 56

                #8
                Ursprungligen postat av Micke_A
                Har du hanar och honor? Om du med zebraciklid menar den centralamerikanska, Cryptoheros nigrofasciatus, så låter det märkligt att du inte får lek, om du nu har en hane och en hona.
                japp jag har både honor och hanar

                Kommentar

                • Klas Bengtsson

                  • March 2007
                  • 424

                  #9
                  Ursprungligen postat av jonis5
                  goldenciklider, rostciklider, röda juvelciklider, Zebra ciklider
                  inte bra den samma ihop tre mot av den ??? vilka zebra ciklider?? den finns två där en malawiciklider el nordamerika????? och röda juvelciklider är gamla "rödciklid" den andra du har goldenciklider och rostciklider är den malawiciklider?? så den inte samma klassisk med den juvelciklid den kommer ifrån annan i afrika och inte samma vattenvärd.. malawiciklider vill ha den för mera än 7.5ph men bäst runt 8.0 runt.. o byter brukar så varje vecka med 1 av 3 för vatten för den varje vecka runt 6-8 dagar med kallt vatten.. och nu är den varmt så man skall byter med kallt vatten den ny vatten på 3-4 dagar..

                  Kommentar

                  • Albinfiskare
                    • November 2007
                    • 1399

                    #10
                    Ursprungligen postat av Jens A.
                    Mina malawis går igång av stora vattenbyten med kallt vatten. Men 100 liter låter lite litet för de fiskarna, visst.
                    apropå 100liter skulle vara för litet:P jag var i en akvarieaffär som rekommenderade att jag skulle ha 3 sorter malawi och 8st av varje sort i ett 110L....

                    snacka om att han ville sälja fisk...

                    Kommentar

                    Arbetssätt...