Starta Tanganyika kar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vintermånen
    • May 2008
    • 1

    Starta Tanganyika kar!

    Hejsan!

    Har precis registrerat mig som medlem.

    Nu börjar det suga efter akvarium igen. Höll på för ett par år sedan med lite gott och blandat. Odlade bla. paletter Sen tröttnade jag helt enkelt och sålde alla kar och saker=(

    Jag är sugen på ett Tanganyika kar. Är helt nollställd och har ingen kunskap om denna biotop så vi får börja från början. Hoppas ni har lite tålamod med mig och kanske lite knasig frågor. Men jag vill att det ska bli bra från början och inte göra några jätte tabbar.

    Jag är väldigt intresserad av snäcklekare. Måste bara ha några sådana. Så kom gärna med förslag på vackra varianter.

    Har oxå fastnat för sandlekare. Kan man ha båda arterna i samma kar?

    Jag har just nu inget kar utan är öppen för förslag här med, men jag vill ha ett större kar över 300 l.

    Jag söker efter snälla arter som är intressant och leker lätt.
    Jag vill inte ha några större arter som äter upp alla yngel.

    Så vi börjar från början. Hoppas på lite förslag både på inredning och fisk som lever sida vid sida utan för mycket oro i karet.

    Har inte hittat så mycket info om sandlekare. Om någon har några bra länkar så blir jag väldigt glad.

    Nu ska jag surfa vidare och kika på alla akvariesidor jag kan hitta.

    Tacksam för hjälp=)

    Mvh Maria
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

    #2
    Välkommen till Zoopet!!!! Kul att intresset e tebax!

    Jag har själv lite snäcklekare, L.multifaschiatus och A.compressiceps sumbu..
    Dom vanligaste snäcklekarna är multisar http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=117 Sen finns det även andra som kanske är lite finare tex L.oselatus http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=115 eller L.stappersi http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=753 (Måste vara goldmedlem för den sistnämnda)

    Själv tycker jag att multisarna är riktigt lätta att ha! Och dom är roliga att titta på.. Sen vet jag inte hur det skulle gå med snäck och sandlekare ihop. Tror att det skulle bli lite bråk :P
    Mvh Patrik

    Kommentar

    • endymion
      • October 2006
      • 680

      #3
      Ursprungligen postat av Vintermånen
      Hejsan!

      Har precis registrerat mig som medlem.

      Nu börjar det suga efter akvarium igen. Höll på för ett par år sedan med lite gott och blandat. Odlade bla. paletter Sen tröttnade jag helt enkelt och sålde alla kar och saker=(

      Jag är sugen på ett Tanganyika kar. Är helt nollställd och har ingen kunskap om denna biotop så vi får börja från början. Hoppas ni har lite tålamod med mig och kanske lite knasig frågor. Men jag vill att det ska bli bra från början och inte göra några jätte tabbar.

      Jag är väldigt intresserad av snäcklekare. Måste bara ha några sådana. Så kom gärna med förslag på vackra varianter.

      Har oxå fastnat för sandlekare. Kan man ha båda arterna i samma kar?

      Jag har just nu inget kar utan är öppen för förslag här med, men jag vill ha ett större kar över 300 l.

      Jag söker efter snälla arter som är intressant och leker lätt.
      Jag vill inte ha några större arter som äter upp alla yngel.

      Så vi börjar från början. Hoppas på lite förslag både på inredning och fisk som lever sida vid sida utan för mycket oro i karet.

      Har inte hittat så mycket info om sandlekare. Om någon har några bra länkar så blir jag väldigt glad.

      Nu ska jag surfa vidare och kika på alla akvariesidor jag kan hitta.

      Tacksam för hjälp=)

      Mvh Maria
      I Linköpings akvariesällskap finns det ju några stycken som håller på med Tangayika. Testa att besöka deras möte så kanske du kan få några råd.

      Kommentar

      • Matte&Mia
        • February 2008
        • 141

        #4
        Amen snälla ngn mer än jag som vet vad detta är? Det är reklam för folk som sitter och spelar upp dina gubbar i World Of Warcraft & även reklam för att köpa WoW guld för riktiga pengar :S Ta bort detta inlägg och stäng av användaren? // Mathias




        Ursprungligen postat av loveumaryii
        We should never remember the benefits we have offered nor forget the favor received.-------------------------Our wow power leveling website offer Fast and Secure wow powerleveling service. WoW Power Leveling 60-70, Cheap wow power leveling 1-70. The Professional Cheap WoW Gold! Powerlevel wow gold now. WOrld of warcraft Power Leveling bloom of true love associated with this time of year!
        Ciklider is the shit! : )

        Kommentar

        • Klinten
          • July 2007
          • 1313

          #5
          Ursprungligen postat av Matte&Mia
          Amen snälla ngn mer än jag som vet vad detta är? Det är reklam för folk som sitter och spelar upp dina gubbar i World Of Warcraft & även reklam för att köpa WoW guld för riktiga pengar :S Ta bort detta inlägg och stäng av användaren? // Mathias

          - Det läskiga med denna typ av annons är tragiken bakom. Visste du att det i Kina sitter massor av unga människor och försöker livnära sig på detta sätt. De sitter och "harvar" 16 timmar om dynget. De gör de på "uppdrag" av förslagna personer i USA eller Europa som ser en god möjlighet att håva in lättförtjänta pengar. Och det finns en marknad. Över 10.000.000 spelare finns reggade världen över och fler blir de för varje dag!
          * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

          Kommentar

          • KAM
            • December 2007
            • 202

            #6
            Ursprungligen postat av Olof Loklint
            - Det läskiga med denna typ av annons är tragiken bakom. Visste du att det i Kina sitter massor av unga människor och försöker livnära sig på detta sätt. De sitter och "harvar" 16 timmar om dynget. De gör de på "uppdrag" av förslagna personer i USA eller Europa som ser en god möjlighet att håva in lättförtjänta pengar. Och det finns en marknad. Över 10.000.000 spelare finns reggade världen över och fler blir de för varje dag!
            Allt är relativt.
            Själv tycker jag det är värre när barn står i kemikalier upp till knäna för att trampa rent tyger. Allt för att inte våra kläder ska kosta så mycket. Vi måste har råd att vräka i oss en massa mat så vi blir feta också.
            [

            Kommentar

            Arbetssätt...