hjälp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tougaye
    • January 2008
    • 209

    #16
    nu funkar det dom gräver som dårar .vet inte riktigt om jag ska stänga hålen .rädd att stenarna ska kolapsa.har en av honerna som gömmer sig stor del av tiden men kommer fram och äter.grymt roliga fiskar mina Pseudotropheus saulosi .värdena är bra byter vatten rätt ofta lite rädd om dom.hahaha fan dom kostade pengar ju

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #17
      Nå, då är det helt normalt. Alla fiskar blir lite konfunderade när de hamnar i nya omgivningar.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • Klas Bengtsson

        • March 2007
        • 424

        #18
        Ursprungligen postat av Tougaye
        har köpt nya malawi ciklider idag ..koppat i dom .dom simmar upp och ner på ena sidan och verkar väldigt stressade .har ni något råd vad jag ska göra ?
        jaa brukar nervös när den är ny den för i börjar... men inte så farlig.. behöver inte vara orolig så den blir kommer sig tufft fiskar hos dig..

        Kommentar

        • Klas Bengtsson

          • March 2007
          • 424

          #19
          Ursprungligen postat av Tougaye
          fan att folk orkar.ville fråga om mina nya malawisar.men det går inte .lite sur är jag.
          ja kolla o kolla på vatten värde ph så bäst brukar runt 8.0 ph runt.. o bra ge lite havsalt när den byter vatten..o vad har du för din filter??? o vad karet har du där???

          Kommentar

          • Simon H
            • January 2008
            • 515

            #20
            de kan va så att domär sträsiga eller att dom vill leka eller att dom är rädda.

            Kommentar

            • Tougaye
              • January 2008
              • 209

              #21
              allt går bra nu .nu kanske det blir en art till .tror att det blir Pseudotropheus demasoni eller röd zebra.vad tycker ni om det ??kanske lite mindre grupp typ 1+3 el 1+4.

              Kommentar

              • Klas Bengtsson

                • March 2007
                • 424

                #22
                ja jag tycker bra den rödzebra så klart.. men demasoni är lättare känsligt..

                Kommentar

                Arbetssätt...