prinsess yngel !!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henalg
    • January 2008
    • 122

    prinsess yngel !!

    såg nu att mina prinsessor hade yngel i akvariumet men dom är inte stora (föreldrana), men det är ingen som vaktar ynglen dom bara simmar runt ska det va så ???
    Senast redigerad av henalg; 14 May 2008, 19:16.
    Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet
  • henalg
    • January 2008
    • 122

    #2
    vad ska jag mata dom med ???? mm
    Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      #3
      Om det inte är andra fiskar i absoluta närheten av dina prinsessor - kan yngelsvärmen breda ut sig en aning och det kan se ut som om föräldrarna inte direkt "passar" sina små. Nu när du fått igång lek på dina sessor kommer du att märka att vissa av ynglen (såklart) kommer att stryka med, men de som överlever och växer till sig kommer att tillsammans med föräldrarna att ta hand om nästa kull o.s.v. Det kan bli en mycket intressant och vacker koloni med prinsessor i ditt kar.
      Det bästa att ge dina yngel är bland annat nykläckt artemia - men (jag vet inte om du har kollat i min Tanganyikatråd) du kan faktiskt ge ynglen den mat du ger dina fiskar vanligtvis - smula sönder maten mellan fingrarna, nära yngelsvärmen så brukar det gå helt OK.
      Det beror såklart på vad du ger dina fiskar, men jag ger mina cyklops, mysis, flingor - men framför allt hemmalagad räkmix (räkor och ärtor). Räkmixen brukar jag bara dra ner näven nära ynglen och mellan fingrarna smula ett fint moln av räkmix til barnen - och dom äter som tokar.
      Artemia är dock jättebra - prova detta!!! - men egna metoder funkar också!
      Lycka Till!!!

      Kommentar

      Arbetssätt...