Vad hände?????????????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kingen82
    • December 2007
    • 33

    Vad hände?????????????

    Hej!!!
    Hade en fullvuxen Zebraciklid som tuggade men när jag flyttade över henne till mitt yngelkar så spottade hon bara ut äggen och sket totalt i dom, nu ligger dom bara spridda i karet detta har aldrig hänt förr
    någon som vet varför????????????????
  • JeBoro

    #2
    Är det en rödzebra? eller någon annan. Zebraciklider kommer från syd eller central-amerika och dom är inte munruvare.
    Har varit med om samma sak några gånger. Jag är ganska säker på att det har och göra med att dom blir stressade när man fångar dom och då spottar dom

    Kommentar

    • Dysnomia
      • April 2004
      • 1692

      #3
      Troligen stress.. Det är inte helt ovanligt att de spottar när man flyttar dem, just pga stressen.
      Skånetös i Dalarna
      MIN ZOON!

      Kommentar

      • kingen82
        • December 2007
        • 33

        #4
        ja det e en röd zebra

        Kommentar

        • nike83
          • November 2005
          • 354

          #5
          man måste ta de jätte lungt när man plockar upp en tuggande hona, jag brukar kanske ta 30-60 min på mig att få ett bra läge att få henne i håven. ett tips är att använda 2 st håvar!
          Juwel Vision 180 +Juwel Record 60(yngel/karantän)
          5 Demasoni,5 Golden,3 Acei(Mary Gold),2 Ancistrus,1 Peckoltia LDA-103,2 Aulonocara Röd rubin

          Kommentar

          • Simon H
            • January 2008
            • 515

            #6
            hej, jag har ett par palettciklider.Jag fick rom av dom men sen så va romen borta
            så jag tror att palett hannen har ätit upp äggen. Kan de va så eller? tacksam för svar.
            Senast redigerad av Simon H; 01 May 2008, 12:55.

            Kommentar

            Arbetssätt...