Zebra Tilapia ''kaxar''

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aircut64
    • July 2007
    • 1207

    Zebra Tilapia ''kaxar''

    Det här är kanske inte så onormalt att en Zebra Tilapia är igång i full fart och jagar bort andra fiskar...
    Jag har en Zebra Tilapia som jagar bort min koi...Är det här farligt för koien, kan Zebra Tilapian döda den ?

    Skulle behöva hjälp :/ med det här
  • daniel_i_malmö
    • April 2002
    • 1103

    #2
    Zebra Tilapia är en fisk som blir stor och bufflig och ofta aggressiv. Det är absolut ingen fisk jag skulle ha tillsammans med en fisk som inte kan försvara sig ordentligt, tex koi. oavsett hur stor koien är.
    Malmö Akvarieförening
    no hope, no harm, just another false alarm

    Kommentar

    • Aircut64
      • July 2007
      • 1207

      #3
      Okej tack, aja men den finns inte kvar här hemma mer så att, men den skrämde min snakehead vilket ledde till en död

      Kommentar

      • Robin_Hedstrom
        • January 2005
        • 1818

        #4
        Zebra tilapia?
        /Robin Hedström
        http://www.robinhedstrom.se/

        Kommentar

        • Micke
          • January 2002
          • 1718

          #5
          Ursprungligen postat av Robin_Hedstrom
          Zebra tilapia?
          Mvh Michael Persson

          www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • Robin_Hedstrom
            • January 2005
            • 1818

            #6
            Ahh, Tilapia buttikoferi. Varför sa ingen det tidigare?
            Det är en elak jävel. Vände upp och ner på vårt VA-kar. Svåra att fånga med håven var de också. =)
            /Robin Hedström
            http://www.robinhedstrom.se/

            Kommentar

            • Klas Bengtsson

              • March 2007
              • 424

              #7
              jaa den är aggressivast o grävare som tilpia mariae där samma arter där..

              Kommentar

              • Amaro
                • January 2007
                • 1709

                #8
                man tycker ju inte att den ska bete sig helt cp då den går i ett 3000Liters kar där det endast finns 1 channa och en koi. Låter ju vansinnigt.

                Är det dock helt öppen yta, ett kar helt utan inredning som ger skydd och gömställen så kan det kanske bli annorlunda som i detta fall.

                Hur som helst så e det riktigt synd att du blev av med channan, alltid jobbigt att ens favoritfisk dör.
                If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                Kommentar

                • Tommy.Trott
                  • December 2007
                  • 36

                  #9
                  Jag har ett gäng buttisar som jag varit tvungen att sära på, kanske dumt om man nu ser på gruppens överlevnad men när de var på väg att stressas ihjäl och hade öppna bitsår och sargade fenor så särade jag på dem, ska ge de mindre en chans att växa till sig och återintroducera den store hanen om inte det funkar får jag skaffa 4 separata 260-300 liters kar och he dem separat eller nåt...
                  Men fan va fina fiskar de är...
                  "en ful fisk gillar fula fiskar och vackra kvinnor, jag har båda"

                  Kommentar

                  Arbetssätt...