malawi med andra fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jessi_86
    • November 2007
    • 232

    malawi med andra fiskar?

    vilka andra fiskar går ihop med dessa?
    slöjstjärt är inget att tänka på?

    äter dom på andra fiskar, läste om golden att den är köttätare..
    skulle dom äta på en klogroda isf?
  • Nils Holmström
    • November 2004
    • 2195

    #2
    Slöjstjärt, definitivt inte. De är alldeles för långsamma och fladdriga, och dessutom vill de ha det kallare.

    jag tror att en klogroda skulle få det mycket jobbigt tillsammans med så passa aktiva och nyfikna fiskar som golden och andra malawiciklider.

    vill man göra det lätt för sig hållar man malawiciklider med malawiciklider (och eventuellt malar och ciklider från andra afrikanska sjöar som har ungefär samma krav)
    222 liter Malawi

    Kommentar

    • Jessi_86
      • November 2007
      • 232

      #3
      Ursprungligen postat av Nils Holmström
      Slöjstjärt, definitivt inte. De är alldeles för långsamma och fladdriga, och dessutom vill de ha det kallare.

      jag tror att en klogroda skulle få det mycket jobbigt tillsammans med så passa aktiva och nyfikna fiskar som golden och andra malawiciklider.

      vill man göra det lätt för sig hållar man malawiciklider med malawiciklider (och eventuellt malar och ciklider från andra afrikanska sjöar som har ungefär samma krav)
      inns de nån annan fisk men kan ha med just grodan? någon fin?
      scalare är väl en dum fisk? den skulle kankse äta på den..

      Kommentar

      • Nils Holmström
        • November 2004
        • 2195

        #4
        "dum"?

        Nej, scalarer är trevliga fiskar, och hade kanske funkar med klogorda, men de kräver ju ett tillräckligt stort akvarium.

        titta runt bland artbeskrivningarna här på zoopet, och försök hitta fiskar som passar ditt akvarium och som inte har för hög svårghetsgrad.
        222 liter Malawi

        Kommentar

        • Jens A.
          • March 2007
          • 5026

          #5
          L-malar, botior, algätare funkar alla bra med malawis.
          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

          Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

          Kommentar

          • Jessi_86
            • November 2007
            • 232

            #6
            Ursprungligen postat av Nils Holmström
            "dum"?

            Nej, scalarer är trevliga fiskar, och hade kanske funkar med klogorda, men de kräver ju ett tillräckligt stort akvarium.

            titta runt bland artbeskrivningarna här på zoopet, och försök hitta fiskar som passar ditt akvarium och som inte har för hög svårghetsgrad.
            har för mig vi hade scalarer när jag var mindre och dom var taskiga mot dom andra, de var de jag menade. Jag har ett Rio 240L, de borde väl räcka

            Kommentar

            • Aircut64
              • July 2007
              • 1207

              #7
              Jag lyckades vänja mina förra Malawis med Slöjstjärtar Funkade utmärkt.

              Kommentar

              • pitpro
                • April 2008
                • 1

                #8
                Och jag födde upp mina goldenyngel med guppys och de gick prima.

                Kommentar

                • axeisi
                  • September 2007
                  • 804

                  #9
                  alla lite tuffare fiskar lär vell funka med malawi om de ställer samma krav på vattnet?
                  Tex tanganyika och malawi funkar vell bra ihop, sen är det ju upp till var och en om vill blanda eller inte


                  Axel

                  Kommentar

                  Arbetssätt...