Palettciklider som bråkar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Albinfiskare
    • November 2007
    • 1399

Palettciklider som bråkar

Hej jag köpte för en vecka två palettciklider(ett par). idag köpte jag ett par till. de går nu i ett 110l akvarium. kommer de att slå ihjäl varandra eller gör de bara up reviren? de bråkar nämligen lite nu när jag släpt i de nya.

Tacksam för snabba svar
  • miaz
    • March 2007
    • 171

Tror tyvärr inte att du kan hålla två hanar ihop... de är rätt tuffa. Jag skulle lämna tillbaks den ena hanen och behålla en hane och två honor.

Kommentar

• Albinfiskare
      • November 2007
      • 1399

Ursprungligen postat av Albinfiskare
      Hej jag köpte för en vecka två palettciklider(ett par). idag köpte jag ett par till. de går nu i ett 110l akvarium. kommer de att slå ihjäl varandra eller gör de bara up reviren? de bråkar nämligen lite nu när jag släpt i de nya.

Tacksam för snabba svar
      Emelie sluta använda mitt account:P

Kommentar

• Albinfiskare
        • November 2007
        • 1399

Ursprungligen postat av miaz
        Tror tyvärr inte att du kan hålla två hanar ihop... de är rätt tuffa. Jag skulle lämna tillbaks den ena hanen och behålla en hane och två honor.
        Okej men kan de överleva natten tillsammans?

Kommentar

• Albinfiskare
          • November 2007
          • 1399

Ursprungligen postat av Albinfiskare
          Okej men kan de överleva natten tillsammans?
          annars e det bara att köra hit dem tror inte du ska starta upp ditt 40L o sen ploppa ned dem där,, det tar kanske kål på dem.

Kommentar

• Shepard
            • March 2003
            • 13992

Två par är inte så lyckat att ha ihop, i alla fall inte i ett såpass litet akvarium. Ett par räcker gott och väl, och två honor kommer förmodligen att resultera i att den överblivna honan blir jagad och stressad av paret. Paletter är parbildande. Två honor går nog rätt hårt åt varandra också, särskilt om den ena honan har bildat par med en hane, och är i lektagen.

Om du startar upp ett nytt akvarium kan du ta vatten från det gamla, och sätta det ena paret där i.
            Senast redigerad av Shepard; 09 April 2008, 19:09.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

Kommentar

Arbetssätt...