T-burk 112l ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Darizz
    • February 2008
    • 22

    T-burk 112l ?

    Sugen på att dra igång en T-burk nu och snokat omkring på blocket efter ett passande möbelakvarium till vardagsrummet. Hittat ett 112L Rubin till ett bra pris.

    Men jag är lite orolig för storleken, tänkte mig att ha prinsessor + något mer i den, ev. en liten snäcklekare. Skulle varit mer bekväm med 200+.
    Antar att sessorna kommer ta hela 112L ? Hur många i 112L, 4st ?

    Man kanske kunde ha bara snäcklekare, men man är lite såld på sessor och får nog inte platts med ett akvarium till i lägenheten.

    Tacksam för svar.
  • _stiffe_
    • March 2006
    • 520

    #2
    Jag tror inte att du kan ha både sessor och snäcklekare i ett 112 mina sessor tog hela min burk så fort jag släppte ner något annat så blev de attackerade....som du sa snäcklekare är ett bra alternativ eller Occelatus(stavning?!).
    A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
    Skåne biotiop, + sebrafisk..

    Kommentar

    • JeBoro

      #3
      Ocellatus

      Kommentar

      • Darizz
        • February 2008
        • 22

        #4
        Sant, lutar nog mer åt ett nytt 250-300 nu. Får bygga möbeln själv så blir det inte så dyrt. Slänga i lite btn-moduler så blir det nog fint. Får jag i dom fiskarna jag vill ha också, skulle kännas surt att bara ha snäcklekare i en liten burk efter ett tag tror ja.

        Kommentar

        • danneregner
          • October 2006
          • 1347

          #5
          i mitt 112l tanganyika (malawi just nu för nåta överlevare) ska jag ha ett par jullar och nån snäcklekare. kommer funka bra om man inreder de rätt
          Diskus

          Kommentar

          Arbetssätt...