Mordiska palettciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yejjeh
    • October 2007
    • 150

    Mordiska palettciklider

    Jag har ett 60l akvarium med ett lekande palettciklide par och några yngel. Akvariet såg så otroligt tråkigt ut så jag köpte 10 (blev 11) neontetror. 10 min efter jag hällt ut neonerna blev dom attakerade av paletthonan och hon knipsade av stjärten på två och halvt på en..
    Vad ska jag göra!? Mina neoner kommer att klara sig nån vecka innan dom är uppkäkade om inte äns det.

    Ska jag flytta över honan till mitt andra akvarium?
    Snälla hjälp mig fort!
    Söker silvermollys
    Och andra levandefödare
    50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.
  • Trollsvans
    • November 2007
    • 1118

    #2
    Flytta över neonerna istället, och låt paletterna gå med ynglen.
    Honorna blir jämrans bitska när det är lekdags, min hona käkade sönder några neoner, och sin hane, så hon går ensam i karet nu, med 7 yngel och en ancistrus som hon inte rår på.
    //Troll

    Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

    Kommentar

    • Yejjeh
      • October 2007
      • 150

      #3
      Ursprungligen postat av Trollsvans
      Flytta över neonerna istället, och låt paletterna gå med ynglen.
      Honorna blir jämrans bitska när det är lekdags, min hona käkade sönder några neoner, och sin hane, så hon går ensam i karet nu, med 7 yngel och en ancistrus som hon inte rår på.
      Ja, okej. Men jag orkar inte med fler yngel. Jag har ca 12 paletter nu och jag vet inte vad jag ska göra av dom ..
      Söker silvermollys
      Och andra levandefödare
      50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Ursprungligen postat av Yejjeh
        Ja, okej. Men jag orkar inte med fler yngel. Jag har ca 12 paletter nu och jag vet inte vad jag ska göra av dom ..
        Ta dem till en affär.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Yejjeh
          • October 2007
          • 150

          #5
          Men jag tror tyvärr att ingen vill ha dom..
          Men tror ni att jag kan flytta honan?
          Söker silvermollys
          Och andra levandefödare
          50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

          Kommentar

          • Hagi
            • December 2007
            • 240

            #6
            Ursprungligen postat av Yejjeh
            Men jag tror tyvärr att ingen vill ha dom..
            Men tror ni att jag kan flytta honan?
            Om man ger bort dem brukar de flesta ta fisken, annars får du väl gallra ur beståndet själv och slänga dem som inte kan vara kvar...
            "Man vill inte vara den man är. Man vill vara den som man inbillar sig att man kunde ha blivit"

            Kommentar

            • Yejjeh
              • October 2007
              • 150

              #7
              Ursprungligen postat av Hagi
              Om man ger bort dem brukar de flesta ta fisken, annars får du väl gallra ur beståndet själv och slänga dem som inte kan vara kvar...
              SLÄNGA?!
              Man kan väl inte slänga fiskar bara sådaär Dom lever ju också!
              Söker silvermollys
              Och andra levandefödare
              50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

              Kommentar

              Arbetssätt...