Brådskande råd!! Palett

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fishking
    • August 2007
    • 80

    Brådskande råd!! Palett

    Jag har införskaffat mej 6 st rödmunnar idag. Och när jag stoppade ner dom 6 karet med 6 st palettciklider så vart dom attackerade direkt. Dom på affärn sa att det gick att ha dom tillsammans, men jag är nu inte så säker! Så kan man ha det?

    Tacksam för svar!
    Hare bra!
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Vanligtvis så ska det nog funka, men är paletterna i lektagen är det annan sak.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • fishking
      • August 2007
      • 80

      #3
      tyvärr så dog alla VF rödmunnar kan ha berott på stress och att dom vart jagade av paletterna. Mycket tråkigt
      Hare bra!

      Kommentar

      • fishking
        • August 2007
        • 80

        #4
        Vad kan man ha får ciklider som funkar tillsammans med mina elakingar (paletterna)?
        Hare bra!

        Kommentar

        • fishking
          • August 2007
          • 80

          #5
          Tror förövrigt att två av dom har gått och gjort barn, har inte sett dom på hela dagen...
          Hare bra!

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #6
            Hur stort är akvariet och vad är det egentligen för fisk i det? Tittade på din profil
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            • fishking
              • August 2007
              • 80

              #7
              Okej, men det är ett utav mina akvarium fast i det bor det malawisar. Har byggt ett nytt och där i har jag 6 st fantom tetror och 7 st paletter. Karet är på 100x40x40.
              Hoppades att man borde kunna ha någon annat art med ciklider. Så därför undrade jag om ni visste nån annan ciklid art som funkar bra med paletterna. Förövrigt så har 2 st av paletterna lagt ägg tror jag
              Hare bra!

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                VF rödmunnar är nog i känsligaste laget för att gå med lekande paletter. Jag har haft en del olika fiskar med paletter, just nu har jag Black Molly, fläckiga pansarmalar, ett litet sajicapar, och tre Sphaerichthys vaillanti. Paletter kan vara ganska tuffa mot pansarmalar har jag sett, eftersom malarna svamlar omkring på botten, och titt som tätt trillar in i paletternas revir, men än så länge har det funkat den här gången. Se´n är nog sju paletter i mesta laget, de hålls bäst i par. Har du flera par i, så bråkar de nog en del inbördes, och det blir fler par som kan jaga de andra fiskarna.
                Senast redigerad av Shepard; 22 February 2008, 16:22.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • fishking
                  • August 2007
                  • 80

                  #9
                  Fast det är bara ett par dom andra är inte könsmogna än, som tur är.

                  Skulle ett par sajica ciklider fungera i mitt kar också, eller?
                  Hare bra!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...