Leleupi VS. Prinsessa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • matte159
    • March 2007
    • 1147

    Leleupi VS. Prinsessa

    Jag vill skaffa lite mer fisk till mitt 222L Tanganyika-kar, men frågan är vad...

    Jag har ett par J. Marlieri som är enorma, tycker jag iaf, och lyckades ta död på mina L. Stappersi. De behöver alltså något som kan stå emot dem och skaffa lite "terrorbalans". Därför står valet mellan N. Leleupi och N. Daffodil.

    Som jag ser det så är Sessor mycket häftigare än Leleupi, men färgen i Leleupi är något som inte kan jämföras med Sessors.

    Vad hade ni valt? Varför? Hur många skulle passa?

    Vill ni se bilder och/eller några filmer på hur mitt kar ser ut så finns de i projekt-tråden "Operation T222+bakgrund" (jag hade ganska tråkigt när jag skulle komma på namnet).

    Ps. Kanske bör nämna att det ska i mycket mer sten nu, men har fått tips om att jag INTE ska slänga i mer FÖRE de nya fiskarna är i.

    Tack på förhand!!!
    Mvh
    Mathias
    Fotoalbum
  • matte159
    • March 2007
    • 1147

    #2
    Ingen som har några åsikter?
    Mvh
    Mathias
    Fotoalbum

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Min erfarenhet är att sessor är mindre och snällare än leleupi.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • 127bubbel
        • March 2007
        • 1133

        #4
        Varför inte köpa några utav varje sort? När jag varit på Herkules zoo så har deras Leleupi varit väldigt små, vilket kan ställa till lite problem, då dom är tuffare när dom är äldre och större.

        Skaffa annars några Sessor om du tycker om dom, köpa 3-4 st om dom inte har något par.

        MVH/Freddan

        Kommentar

        • matte159
          • March 2007
          • 1147

          #5
          Jaha... Jag tror att det ser ut som att Sessor vinner!

          Jag hoppas pappa kan köra mig till Herkules innan tåget går, annars så får jag ta det nästa gång jag är här i Götet
          Mvh
          Mathias
          Fotoalbum

          Kommentar

          • HenrikV
            • January 2007
            • 358

            #6
            Jag har både sessor och leleupi. Personligen hade jag valt Leleupi till ditt kar för färgens skull.
            Tanganyika

            Kommentar

            • Kardanmannen
              • August 2004
              • 75

              #7
              Ursprungligen postat av Azur
              Min erfarenhet är att sessor är mindre och snällare än leleupi.
              Våra sessor vi hade förut va rätt ilska gämfört med lelupina vi har nu, fruktansvärt menlösa djur, men ack så snygga!! Har tyvärr inte fått lek på dom än, men det kommer väll...
              540L Status: Igång med sällskapsfisk, Discus, Scalarer mfl.
              222L (Inbyggt i en vägg brevid baren)Status: Igång med diverse Malawi. Egenbyggd bakgrund (ska rivas ner och byggas om nu i julledigheten).
              70L Status: Igång med White snow räkor och guppy.

              Kommentar

              • Limmet
                • December 2003
                • 217

                #8
                Ursprungligen postat av Azur
                Min erfarenhet är att sessor är mindre och snällare än leleupi.
                Köpte 2 sessor och 4a Leilupi före jul i ett 320 kar. En Leilupi har dött (ihjälslagen) och de andra 3 får inte mycket ro någonstanns. Så håller inte med

                De är alla jämstora i storleken.
                Mitt Tanganyika-projekt
                http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=124408

                Kommentar

                • Azur
                  • March 2003
                  • 12946

                  #9
                  Leleupin blir uppemot en 12 cm som vuxen, betydligt större än prinsessor. Och mina leleupi var bland de ilsknaste tanganyika jag hållit, fast allra mest rabiessmittade var de förstås mot varandra - det visade sig till slut inte finnas plats för mer än en i ett 200-liters. Mina prinsessor däremot var snälla fiskar.
                  Senast redigerad av Azur; 24 February 2008, 22:06.
                  Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...