Lamprologus multifasciatus med Malawi?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • axeisi
    • September 2007
    • 804

    Lamprologus multifasciatus med Malawi?

    Hej.

    Vet att det är många som tycker att man inte ska blanda tanganyika med malawi men jag hade ändå tänkt att testa.

    Har bara några frågor som jag skulle uppskatta svar på :

    1. räcker det med 5st?

    2. Vad jag har förstått så har de ganska stora revir, funkar det om man bara har snäckskal på ett ställe (ett hörn) så man kan "bestämma" vart de ska hålla hus?

    3. funkar det med 7 socolofi 6 saulosi i ett 270L (125x45x45) med mycket sten i?

    4. räcker det med snäckor på en 25x15cm yta?



    Mvh Axel
  • Matte&Mia
    • February 2008
    • 141

    #2
    Multifancistus är ju små till växten. Vad har du för malawi? Tänkte så dom inte blir hungriga : )
    Ciklider is the shit! : )

    Kommentar

    • axeisi
      • September 2007
      • 804

      #3
      har socolofi och det ska bli några saulosi också!

      Kommentar

      • fredd
        • February 2007
        • 3360

        #4
        finns flera trådar om detta om du söker lite.

        Min personliga åsikt är att det är onödigt och tråkigt att blanda. Ett tanganyika kar blir bäst när det bara är tanganyika, och ett malawi blir bäst när det bara är malawi
        www.frfoto.tk

        Kommentar

        • patriksg
          • May 2007
          • 1705

          #5
          Båda dessa ciklider lever efter typ samma förutsättningar i det vilda, vill ha samma ph och liknande. så det borde funka bra! Men som Matte&Mia sa bara dom inte blir mat. Om allt stämmer så långt så kör på!!!
          Mvh Patrik

          Kommentar

          • axeisi
            • September 2007
            • 804

            #6
            Ursprungligen postat av patriksg
            Båda dessa ciklider lever efter typ samma förutsättningar i det vilda, vill ha samma ph och liknande. så det borde funka bra! Men som Matte&Mia sa bara dom inte blir mat. Om allt stämmer så långt så kör på!!!

            Jo ät sugen att testa. men såg nu att de finns en hel del snäcklekare att välja på. skilljer de sig mycket i beteende?

            har fortfarande inte fått svar på frågorna 1,2,3,4

            Kommentar

            • axeisi
              • September 2007
              • 804

              #7
              skulle man kanske ta att tesat similis? vad är skillnaden mer än att similis gräver mindre?

              Kommentar

              Arbetssätt...