Kommer dom att dö????Vad är det med henne?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bessa
    • October 2007
    • 266

    Kommer dom att dö????Vad är det med henne?

    Okej nu måste jag farta mig kort för det gäller liv eller död på några små palettciklidyngel joo det är så här.
    I morse när jag tände och satte på pumpen så såg allt helt okejut i karet paletterna höll på att valla ut sina små söta yngel men nu när jag kom hem så hade honan tryckt upp sig i ena hörnet och lämnat ynglerna mitt i en bunt växter, hanen försöker (ser det ut som) ta sig in till dom men han är lite för stor. Honana har tappat all färg och bara ligger i hörnet vad är det med henne?? hanen försvarar växterna dvs. ynglerna från min aglubska tigerbarber.
    Yngelrna är för små för att flyttas hur kan jag få igång honan?

    Snabba svar tack
    Katt +Fisk = Älskade

  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Satte på pumpen?
    Har du inte den igång alltid?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • bessa
      • October 2007
      • 266

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Satte på pumpen?
      Har du inte den igång alltid?
      Nopp inte på nåtterna för vårna pump låter så förskräckligt men hela dan och tills vi går o lägger oss
      Katt +Fisk = Älskade

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Då kan det vara det som är problemet, antingen har det börjat jäsa i pumpen så du fått lite sämre vatten och/eller syrebrist i karet.
        Gör ett vattenbyte och se om hon börjar må bättre och åk och köp en ny pump í morgon om det inte går att fixa iordning den ni har nu!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Matte&Mia
          • February 2008
          • 141

          #5
          Låter pumpen för att den vibrerar i mot något eller är det för att "lagringarna" i pumpen är dåliga? Är det bara vibrationer borde det ju vara ganska lätt åtgärdat?
          Ciklider is the shit! : )

          Kommentar

          • bessa
            • October 2007
            • 266

            #6
            Hon är sig själv just nu och ynglerna är ju borta men tigerbarberna var väldigt glada över gratis mat
            Katt +Fisk = Älskade

            Kommentar

            Arbetssätt...