byta fisk??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • axeisi
    • September 2007
    • 804

    byta fisk??

    Hejsan..

    Måste bara skriva att dethär INTE är en annons. så inte herr kjell tar bort den.

    Läget är följande:
    köpte mig för ca 1 månadsedan 4 golden yngel och ca 2 veckor senare 5 socolofi.
    nu har jag planer på att köpa mer fisk och det blir då 2-3 socolofi honor. (Någon som vet hur man kan se skillnad på könen?)

    men är inte så nöjd med mina golden vet inte varför? men hade tänkt att försöka sälja dem, och undrar då vart man kan sälja dom och vad som är ett bra pris? de är nu mellan 3-4cm.
    som ny art hade jag tänkt att skaffa saulosi (7st).

    frågorna är asså:
    1 Könsskillnader?
    2 pris och bra ställe att sälja på?

    Svar snarast uppskattas




    MVh// Axel
  • Sacrium
    • February 2004
    • 672

    #2
    Dessvärre ingen marknad för golden. Det är en extremt vanlig art som säljs för väldigt låga priser.

    Skulle hellre försöka göra något byte med akvarieaffärna och få pengar tillgodo.
    http://www.purevolume.com/themiddlefingerproject

    Kommentar

    • axeisi
      • September 2007
      • 804

      #3
      okej va synd. jo vet att de är VANLIGA! får testa att byta med affär eller liknande då-.-

      Är saulosi bra fisk om man ska odla lite?

      Och de funkar vell med socolofi och benga?

      Kommentar

      • Sacrium
        • February 2004
        • 672

        #4
        De flesta malawi funkar om man vill odla

        Saulosi ska inte vara några problem tillsammans med de du redan har. De är desutom snyggare än golden
        http://www.purevolume.com/themiddlefingerproject

        Kommentar

        • axeisi
          • September 2007
          • 804

          #5
          Asså jag har mest beslutsångest i världen tror ja!

          har börjat fundera om hanarna är för lika socolofi och inte passar på så sätt. och om det blir för litet med 270L. sen vet jag inte om jag kanske vill ha auratus också men bara 2-3 st? är de för aggro så få? och om man har en blandning a följande fiskar:
          7st socolofi (3+4)
          7st saulosi (2+5)
          3st auratus (1+2)
          Samanlagt: 17st

          det är vell för mycket fisk i ett litet 270 eller?.
          Måste ha råd känner jag.
          Läste tex nyss i komentarerna till saulosi att de var mycket aggrisiva mot de flesta fiskar men auratus och socolofi borde vell hålla dem på plats?

          Vet INTE hur jag ska göra! också vet jag inte och auratus och saulosi är för svårt för mig?
          Och om jag ska ha auratus kan saulosi honorna och auratus honorna vara "för lika? så det ser fult ut?
          Ush. läste nu att man skulle ha många auratus.
          Helt confused nu ! står ju också att de äter mycket.? risk att de tar all mat?


          Aja hoppas ni fattar och kan svara på något iafall!

          Mvh Axel!

          Kommentar

          • Sacrium
            • February 2004
            • 672

            #6
            Auratus är känd för att vara en elak liten jävel. Men mest inom den egna arten.
            Jag skulle tro att du behöver en större grupp än det där för att få dom att fungera.

            Auratushanarna är ordentligt snabba och jagar gärna sina honor så risken är att han jagar ihjäl dom.
            http://www.purevolume.com/themiddlefingerproject

            Kommentar

            Arbetssätt...