Vitaktig goden....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GRIZZLY
    • December 2006
    • 867

    Vitaktig goden....

    Nu är det så satt mina regerande golden hane har blivit mer och mer vit. Hur kan det komma sig? Han är inte lika fin som han brukade vara. Asså fysiskt verkar han må bra, det är bara att han börjat bli vit.. kan det bero på?

    Finns 2 någolunda bilder.

    Senast redigerad av GRIZZLY; 02 February 2008, 23:46. Anledning: Lägger till en läng till en bild
  • fredd
    • February 2007
    • 3360

    #2
    det kanske är en vit golden du har?
    Labidochromis caeruleus, Nkhata Bay
    handelsnamn: Vit Labidochromis, Nkhata Labidochromis
    www.frfoto.tk

    Kommentar

    • GRIZZLY
      • December 2006
      • 867

      #3
      aha. Kan det vara därför det inte blir nå yngel? Honorna tuggar ibland men det blir inga yngel :S

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Ursprungligen postat av GRIZZLY
        aha. Kan det vara därför det inte blir nå yngel? Honorna tuggar ibland men det blir inga yngel :S
        Det du har kan också vara någon mellanform. Vad man tror, så är det samma art, så han skall kunna para sig med honorna. Jag tror att de måste lära sig leka, och det tar ett par gånger. Ofta avbryter honorna leken och äter upp äggen, om de tycker de kommer att klara den länga svältperioden, eller om de tycker att förhållandena är för stressande och otrygga.
        Har du bara tillräckligt med gömställen i burken kommer leken att lyckas för eller senare. Fast om du inte vill ha yngel som också drar åt det blekare hållet, får du sorgligen byta ut hanen, tror jag.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • GRIZZLY
          • December 2006
          • 867

          #5
          aha okej, jaoo försökt iaf att ordna en del gömställen. Slängde i alla grejjer ja kunde komma på. Hoppas de duger. ska försöka slänga in en bild. Ser absolut inge snyggt ut men men ska bara ha den tills honan e klar. Sen åker de i några platy/svärdbäraryngel om inte honan får några yngel. föresten, när vet man om honan e klar med ungarna?

          Kommentar

          • Jens A.
            • March 2007
            • 5026

            #6
            Ursprungligen postat av GRIZZLY
            aha okej, jaoo försökt iaf att ordna en del gömställen. Slängde i alla grejjer ja kunde komma på. Hoppas de duger. ska försöka slänga in en bild. Ser absolut inge snyggt ut men men ska bara ha den tills honan e klar. Sen åker de i några platy/svärdbäraryngel om inte honan får några yngel. föresten, när vet man om honan e klar med ungarna?
            När hon är klar, så har hon spottat ut dom. Det brukar ta omkring 3 veckor.
            Earth first! We´ll screw up the other planets later!

            Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

            Kommentar

            • Putte Ludde
              • January 2008
              • 21

              #7
              Hoppar in med en annan fråga till dig GRIZZLY, såg en av filmerna då du hand matar firrarna. Såg ut som att du matade dom med en fryst räka, såg jag rätt?!? Om ja, så hade jag ingen aning om att man kunde mata dom med de....

              Kommentar

              • Sacrium
                • February 2004
                • 672

                #8
                Det är räkor i räkmix så visst kan dom käka det.
                Men mer vegetabilier till dom är att rekomendera.
                http://www.purevolume.com/themiddlefingerproject

                Kommentar

                • Putte Ludde
                  • January 2008
                  • 21

                  #9
                  Hmmm räkor i räk mix?! Inte vanliga räkor från affären alltså?

                  Kommentar

                  • tulle89
                    • March 2006
                    • 1183

                    #10
                    Jodå, vanliga frysta räkor. Du vet sånna man äter med ett gott vitt vin till
                    Med Vänliga Hälsningar Tulle

                    Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

                    Kommentar

                    • GRIZZLY
                      • December 2006
                      • 867

                      #11
                      Ursprungligen postat av Putte Ludde
                      Hoppar in med en annan fråga till dig GRIZZLY, såg en av filmerna då du hand matar firrarna. Såg ut som att du matade dom med en fryst räka, såg jag rätt?!? Om ja, så hade jag ingen aning om att man kunde mata dom med de....


                      jao de e vanliga räkor från affären, tinade så klart dom e galna i det

                      Kommentar

                      • GRIZZLY
                        • December 2006
                        • 867

                        #12
                        Ursprungligen postat av Sacrium
                        Det är räkor i räkmix så visst kan dom käka det.
                        Men mer vegetabilier till dom är att rekomendera.

                        vad menar du med vegetabilier?

                        Kommentar

                        • Whistler84
                          • November 2007
                          • 850

                          #13
                          Jo, räkor från affären som man gör ett eget foder på.

                          Exempel på räkmix: http://www.zoonen.com/perzoonen/artikel.asp?oid=166804

                          Kommentar

                          • Jens A.
                            • March 2007
                            • 5026

                            #14
                            Ursprungligen postat av GRIZZLY
                            vad menar du med vegetabilier?
                            Grönfoder - alger och sådant. De flesta av de arter malawis man har i akvariet lever till större delen av alger, även om de så klart kniper småkryp också om de hittar sådana.
                            Många blandar spirulina i sin räxmix, själv ger jag mina Malawiflingfoder från Tropic, lite mysis ibland, varvar med en och annan bit zucchini. Och så käkar de gärna maltabletter, också.
                            Earth first! We´ll screw up the other planets later!

                            Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

                            Kommentar

                            • GRIZZLY
                              • December 2006
                              • 867

                              #15
                              den kosten mina får är räkor, gröna ärtor och lite växter(vet inte om dom äter de iof) sen äter dom maltabletter och flingfoder, nått negativt där lr vadå?
                              zucchini är det typ gurka?

                              Kommentar

                              Arbetssätt...