Odla malawi???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hagi
    • December 2007
    • 240

    #31
    Bra, du tänker ser jag

    Det är bra om du kan ha en firre där som du kan ta ur när det är dags att spotta, annars går det att mata sparsamt (utan att ha fisk) för att uppnå samma sak. Däremot är det ju så att du antagligen inte matar så mycket i spottkaret om du flyttar dem till ett tillväxtkar ganska omgående, så problemet blir antagligen inte så stort. Det går ju att köpa "bakterier" på flaska, men de är dyrare och tråkigare än att ha någon guppy eller så som kan gå där...

    Karet bör ju inte gå tomt länge iaf, utan att du sätter fart på det innan, tycker jag!
    "Man vill inte vara den man är. Man vill vara den som man inbillar sig att man kunde ha blivit"

    Kommentar

    • Sacrium
      • February 2004
      • 672

      #32
      Släng i malyngel. De rör inte ynglen och de håller bakteriefloran igång.
      http://www.purevolume.com/themiddlefingerproject

      Kommentar

      • Hagi
        • December 2007
        • 240

        #33
        Ursprungligen postat av Sacrium
        Släng i malyngel. De rör inte ynglen och de håller bakteriefloran igång.
        Här har vi en till som tänker (själv pratar jag ibland först och tänker sen) Inte vilka malar som helst bör dock läggas till!
        "Man vill inte vara den man är. Man vill vara den som man inbillar sig att man kunde ha blivit"

        Kommentar

        • axeisi
          • September 2007
          • 804

          #34
          Ursprungligen postat av Sacrium
          Släng i malyngel. De rör inte ynglen och de håller bakteriefloran igång.
          Haken är bara att jag inte har några sånna:P men ska kanske försöka sätta lek på mina ancistrus då:P fast det dröjjer det är själv bara yngel:P

          Funkar det med äppelsnäckor för att hålla igång bakteriekulturen.


          Ååå har besluts ångest:P vet inte om jag ska ha ett 40L till tillväxt eller till spott. har och välja mellan ett 40 och ett 50 xD

          fått ett nytt kar också antagligen runt 70L dock en spricka i botten men det går nog att lösa. det ska också bli uppväxt

          Kommentar

          • Sacrium
            • February 2004
            • 672

            #35
            Du kan köpa ancistrusyngel för runt 10-20 kronor för det mesta.
            Har du ett par i akvariet håller de rent för alger, håller bakteriefloran igång och det tar ett tag för dem att växa så de lär inte röra några yngel.
            http://www.purevolume.com/themiddlefingerproject

            Kommentar

            Arbetssätt...