Fiskar till 450liter?..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Muntrik
    • January 2008
    • 34

    Fiskar till 450liter?..

    Hej.
    Behöver lite råd om vad jag ska släppa ner i mitt 450 liters akvarium.
    Har redan 5 golden, 5 hongi och 5 av den blå varianten av golden (har tappat namnet) först och främst tänkte jag börja med att försöka få tag i 2 st till av golden och den "blå"(helst då honor).
    Men sen funderar jag på att köpa in röd zebra och maingano? Vad tror ni om det??

    Mvh Maria
  • _Lena_
    • June 2006
    • 1273

    #2
    Jag tycket inte att du ska ha närbesläktade fiskar tillsammans för de kommer korsa sig och ingen kommer vilja ha ynglen. Det finns många andra fina blå malawisar.

    Kommentar

    • Muntrik
      • January 2008
      • 34

      #3
      Om du menar golden och den "Blå" så har jag ju redan dem. Känns ju lite träligt att kasta ut dem. Förslag på någon annan?

      Kommentar

      • Dysnomia
        • April 2004
        • 1692

        #4
        Nu kommer jag och tycker...
        Kan du inte öka på antalet på de du har (mer än de två*två som du tänkt)? Tycker att det är absolut snyggast att bara köra på några få sorter.
        En sort till.. Då hde jag nog valt Maingano. Det känns som om den "harmonerar" bäst.
        Skånetös i Dalarna
        MIN ZOON!

        Kommentar

        • Muntrik
          • January 2008
          • 34

          #5
          Men bråkar de inte mest med dem av samma art blir det inte jätte mycket bråk då??

          Kommentar

          • Dysnomia
            • April 2004
            • 1692

            #6
            Du tänker på de du redan har? Inte om du får tag i honor. (Vilket ibland kan vara lättare sagt än gjort..)
            Skånetös i Dalarna
            MIN ZOON!

            Kommentar

            • Robin_Hedstrom
              • January 2005
              • 1818

              #7
              Ju mer fisk i karet desto mindre aggression mot varje individ. Så funkar det.
              /Robin Hedström
              http://www.robinhedstrom.se/

              Kommentar

              • Muntrik
                • January 2008
                • 34

                #8
                Men är det bara för det estetiska man ska ha få arter? eller bråkar de mindra ju fler de är av varje art?

                Kommentar

                • Muntrik
                  • January 2008
                  • 34

                  #9
                  Hur är det bästa sättet att släppa i fiskarna? nya först eller de gamla? De gamla är ju större än de nya kommer vara.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...