mat till labidochromis "hongi"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HooFNaueR
    • November 2007
    • 142

    mat till labidochromis "hongi"

    tjenare,
    nu har ja skaffat mig 5 styckern malawi "hongi" för nån vecka sen, ja har gjort en vanlig räkmix me räkor,ärtor,spenat,lite torsk men dom äter den knappt, ngn som vet va för slags frysfoder man ska göra till dom eller ska man köpa grönflingor? ja har tänkt köpa grönflingor men skulle vara bra om man kunde ge dom frysfoter också...

    Tpf (tack på förhand)
  • Peter E
    • January 2006
    • 18

    #2
    Hej!
    Mina Hongis äter vanlig räkmix med bara ärtor och räkor. Sedan ger jag dom flingfoder "Tropical malawi" som funkar bra.

    Kommentar

    • lillfrasse
      • February 2002
      • 2228

      #3
      Försök du med räkmixen lite till de svälter inte än på en stund du kan även prova pellets eller några flingor av hög kvalitet. Jag har aldrig stött på någon mbuna som mat vägrat någon längre tid.
      Simma lungt..
      Lillfrasse..

      Kommentar

      • Mikael_S
        • June 2006
        • 48

        #4
        Har haft hongi under två år och tycker inte att de har har varit så värst kräsna med maten. Har matat med mkt fryst till en början, mysis, artemia, cyclops men matar nu när de är vuxna endast med Aquatic Nature pellets, Tropical malawiflingor och hemmagjord räkmix, 50/50 räkor och ärtor.

        Som redan nämnt låt dem svälta några dagar för att se om de ändrar uppfattning om fodret. Ta det också lugnt med doseringen i början om de inte skulle äta upp all mat så den ligger och skräpar.

        Lycka till!
        Mvh Mikael Schöllin

        Kommentar

        • mayday
          • November 2005
          • 2085

          #5
          mina käkade allt som damp ner i akvariet ... ärter räkmix flinger granulater räkor fisk osv ...
          ______________________________________________

          "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

          Kommentar

          • Mikael_S
            • June 2006
            • 48

            #6
            Ursprungligen postat av mayday
            mina käkade allt som damp ner i akvariet ... ärter räkmix flinger granulater räkor fisk osv ...
            Arten L.Hongi är herbivor, växtätare så enbart räkor och fisk (tex, torsk) ska inte vara allt för hälsosamt för deras tarmsystem. Men naturligtvis någon gång ibland kan ju inte skada.
            Mvh Mikael Schöllin

            Kommentar

            Arbetssätt...