Golden, men vad mer?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Natalie-86
    • November 2007
    • 116

    Golden, men vad mer?

    Hej, har ett 100 liters kar som jag kör med 2 små golden i, tänkte fylla på med fler så det blir ett litet stimm. Men skulle så gärna vilja ha nån mer färg i akvariet, tror ni nån annan snäll fisk kan gå med golden i ett litet 100 liters? Skulle vilja prova med små rödzebror men känns lite riskabelt...
    http://img161.imageshack.us/img161/6586/img1292wk9.jpg
  • Erik Österlund
    • December 2004
    • 139

    #2
    Jag tycker att du har för liten burk för Malawi.

    Om du vill ha ett spännande akvarium ska du satsa på Tanganyika!


    OBS! Det är min uppfattning, alla gör som dom vill .
    Malawifreak

    Kommentar

    • Koksalt
      • November 2007
      • 498

      #3
      Ursprungligen postat av Natalie-86
      Hej, har ett 100 liters kar som jag kör med 2 små golden i, tänkte fylla på med fler så det blir ett litet stimm. Men skulle så gärna vilja ha nån mer färg i akvariet, tror ni nån annan snäll fisk kan gå med golden i ett litet 100 liters? Skulle vilja prova med små rödzebror men känns lite riskabelt...

      Eller så kan du prova med några Socolofi. Dom är blå.. Ska själv fylla på mitt kar med några golden och några Röd Zebra!
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1738124

      Kommentar

      • DeepPurple
        • March 2007
        • 20

        #4
        Annars kan du nog ha acei.

        Kommentar

        • Natalie-86
          • November 2007
          • 116

          #5
          OK, Tack! ha de fint!
          http://img161.imageshack.us/img161/6586/img1292wk9.jpg

          Kommentar

          • nike83
            • November 2005
            • 354

            #6
            tycker absolut inte acei, då de blir ganska så stora!
            Juwel Vision 180 +Juwel Record 60(yngel/karantän)
            5 Demasoni,5 Golden,3 Acei(Mary Gold),2 Ancistrus,1 Peckoltia LDA-103,2 Aulonocara Röd rubin

            Kommentar

            • DeepPurple
              • March 2007
              • 20

              #7
              Därför att de blir stora? De blir det pga av övermatningen. De ska normalt inte bli större än 12-13 cm. Men å andra sidan har jag sett golden på 15-16 cm så då kanske man inte ska ha golden heller? De blir ganska stora de med!

              Kommentar

              • axeisi
                • September 2007
                • 804

                #8
                golden + auloncantar "benga" (stavning?)+ socolofi ska jag ha i mitt 240.. tycket det är en härlig färgmix. men som Erik Österlund säjer så tycker jag också att du har för litet för malawi Men vart bor du? finns ju många som vill byta akvarium. så du kanske kan få ett större om du har lite tur

                Kommentar

                • nike83
                  • November 2005
                  • 354

                  #9
                  Ursprungligen postat av DeepPurple
                  Därför att de blir stora? De blir det pga av övermatningen. De ska normalt inte bli större än 12-13 cm. Men å andra sidan har jag sett golden på 15-16 cm så då kanske man inte ska ha golden heller? De blir ganska stora de med!
                  är du seriös? tycker du hon ska ha 2 st ACEI som blir typ 12 cm i ett 100L akvarium ?
                  Juwel Vision 180 +Juwel Record 60(yngel/karantän)
                  5 Demasoni,5 Golden,3 Acei(Mary Gold),2 Ancistrus,1 Peckoltia LDA-103,2 Aulonocara Röd rubin

                  Kommentar

                  • matzen
                    • February 2004
                    • 608

                    #10
                    Ursprungligen postat av Natalie-86
                    Hej, har ett 100 liters kar som jag kör med 2 små golden i, tänkte fylla på med fler så det blir ett litet stimm. Men skulle så gärna vilja ha nån mer färg i akvariet, tror ni nån annan snäll fisk kan gå med golden i ett litet 100 liters? Skulle vilja prova med små rödzebror men känns lite riskabelt...
                    Fyll på med fler golden så att du har 6 stycken och sen kunde du ha 6 socolofi. Har själv haft den kombinationen i ett 100 liters utan problem bygg varsitt stenrös åt dom som är en bit från varandra. Lycka till och god jul
                    To be or not to be a cichlidlover that´s no question

                    Kommentar

                    Arbetssätt...