Rädda en Auratus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Natalie-86
    • November 2007
    • 116

    Rädda en Auratus

    Hej! I mitt 100 liters kar så hade jag en auratus som blev av med nästa hela bakfenan. Nu har jag tagit den till mitt 450 liters kar så att han ska klara sig. Han värkar må bra och simmar runt lite när det är mat men annars står han bara bakom doppvärmaren, han kan ju knappt simma med sin stympade fena. Han är väldigt mager och blir ibland jagad av min andra auratus.

    Ska jag ta honom och sätta han i ett sån här flytande yngelbur, då får han det ju lungt och behöver inte slås om maten, vad tycker ni???
    http://img161.imageshack.us/img161/6586/img1292wk9.jpg
  • Hagi
    • December 2007
    • 240

    #2
    Han kan nog må bra av isolering en tid, ett eget litet kar, eller en större burk. Gör iordning vatten dagen innan och salta på det skapligt, låt honom gå där tills han verkar må fint...

    Det brukar vara problem att ha flera auratus-hanar (könsmogna). Ska man ha flera ska man ha typ en hel division om det skall fungera bra!
    "Man vill inte vara den man är. Man vill vara den som man inbillar sig att man kunde ha blivit"

    Kommentar

    • Natalie-86
      • November 2007
      • 116

      #3
      Jag har inget tomt kar för tillfället men om några dagar kanske jag kan stoppa i honom i mitt nya 100 literskar. Får nog ta han i den flytande yngelburen sålänge. Jag vet inte om det är en hona el hane än, den är så liten...

      Tack
      http://img161.imageshack.us/img161/6586/img1292wk9.jpg

      Kommentar

      • nike83
        • November 2005
        • 354

        #4
        jag tycker inte du ska lägga honom i en yngelbur, då de är mycket små! kanske du kan åka och köpa en stor plastbalja eller kanske tillochmed en 20 liters hink!!
        Juwel Vision 180 +Juwel Record 60(yngel/karantän)
        5 Demasoni,5 Golden,3 Acei(Mary Gold),2 Ancistrus,1 Peckoltia LDA-103,2 Aulonocara Röd rubin

        Kommentar

        Arbetssätt...