Malawi ciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • e-k
    • November 2007
    • 129

    Malawi ciklider

    Undrar om någon vet vad som är fel på en av mina malawisar det är en pindani som har fått ett öga som ser svullet och "mögligt" ut även lite ruggig på kroppen på ena sidan, den äter bra men håller sig för sig själv.
    Vad ska jag göra är det smittsamt?
    Senast redigerad av e-k; 19 November 2007, 11:53.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Ursprungligen postat av e-k
    Undrar om någon vet vad som är fel på en av mina malawisar det är en pindani som har fått ett öga som ser svullet och "mögligt" ut även lite ruggig på kroppen på ena sidan, den äter bra men håller sig för sig själv.
    Vad ska jag göra är det smittsamt?
    Det verkar som om den har fastnat någonstans och skadat sig när den tog sig loss - då är det det knappast smittsamt
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • e-k
      • November 2007
      • 129

      #3
      sjuk malawi?

      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Det verkar som om den har fastnat någonstans och skadat sig när den tog sig loss - då är det det knappast smittsamt
      Kan det bero på mina lavastenar? Är det bättre att plocka in natursten från egen sjö?
      Jag ser aldrig att det är några större bråk i mitt akvarium utan alla har sin plats.
      Den är fortfarande matglad men håller sig för sig själv och ligger gömd mycket.

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Lavastenar är farligt vassa - jag kunde också se sådant när jag hade lavasten. Jag böt ut dom till natursten, och nu så är det mindre rivskador, iallafall.
        Förmodligen kommer skadorna att självläka, men håll koll på dom - blir det vitt ludd eller rosafärgade områden omkring skadorna kan firren ha fått en svamp- eller bakterieinfektion.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • e-k
          • November 2007
          • 129

          #5
          Ursprungligen postat av Jens A.
          Lavastenar är farligt vassa - jag kunde också se sådant när jag hade lavasten. Jag böt ut dom till natursten, och nu så är det mindre rivskador, iallafall.
          Förmodligen kommer skadorna att självläka, men håll koll på dom - blir det vitt ludd eller rosafärgade områden omkring skadorna kan firren ha fått en svamp- eller bakterieinfektion.
          Ok tack hoppas det stämmer. ska nog plocka natursten istället för lavastenar. Konstigt att zooaffären tyckte jag skulle ha dom?

          Kommentar

          Arbetssätt...