tanganyika och malawi i samma burk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HAC
    • March 2005
    • 11

    tanganyika och malawi i samma burk

    kan man verkligen blanda tanganyika och malawi i samma burk har ett 200l hörn akvarie med fem sessor i skulle vilja ha mer färg
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Det hänger nog lite på vilka fiskar du väljer. Mbunas skulle nog vara lite väl burdusa för prinsessorna, även om de arbetar i gäng. Kanske någon aulonocara hade funkat?
    Själv har jag aldrig blandat fiskar från de både sjöarna, men kanske någon som har erfarenhet av det kan fylla i lite?
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • fredd
      • February 2007
      • 3360

      #3
      Ämnen om ciklider från Afrika. Huvudavdelning. Innehåller alla tidigare trådar.





      Tycker inte du ska blanda, det finns flera färgglada fiskar från tanganyika också.
      www.frfoto.tk

      Kommentar

      • robertgoulet
        • October 2007
        • 22

        #4
        Ursprungligen postat av HAC
        kan man verkligen blanda tanganyika och malawi i samma burk har ett 200l hörn akvarie med fem sessor i skulle vilja ha mer färg
        Jag har tyvärr inga specifika tips om vilka som går att blanda, men jag vet _att_ det går så länge man väljer fiskar som är kompatibla med varandra - och sådana finns alltså. Har fått det förklarat för mig tidigare som att malawi- resp tanganyikacikliderna har olika sorts kroppsspråk och att de därför ofta kommer på kant med varandra. Hur mycket sanning det ligger i det vet jag inte.

        En del sorter lär dock funka ihop och en inte alltför vild gissning är väl att man bör satsa på fiskar med lugnare temperament för bäst resultat. Men testa att fråga någon kunnig typ i din närmaste fiskhandel vet jag - de kanske kan ge närmare tips?

        Kommentar

        • HAC
          • March 2005
          • 11

          #5
          är burken stor nog

          Kommentar

          • HenrikV
            • January 2007
            • 358

            #6
            Äsch, nog finns det färger i Tanganyikasjön. Ta Leleupi eller Julidochromis tex.
            Tanganyika

            Kommentar

            Arbetssätt...