Växel olika arter av Mbuna, olika fort?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MaKa6778
    • January 2007
    • 136

    Växel olika arter av Mbuna, olika fort?

    Jag måste kolla om någon vet om olika arter, inom Mbuna familjen, växer olika fort?

    Jag har blandat Likomapärlor och Interruptus i mitt kar. Fiskarna är inköpta vid olika tillfällen, varje art för sig, 4 och 4. Interruptusarna (som kom någon månad senare än Likomapärlorna) var något större är de sistnämnda, men har nu vuxit ifrån dom. Jag tror att arterna ska bli uniefär lika stora, när dom vuxit klart. Ca 8-10 cm.
    Det är svårt att bedömma om Likomapärlorna inte vuxit alls, efter som jag ju jämför deras storlek mot Interruptusarna...

    - Jag vet att Likomapärlorna kom till affären från Simonstorp och att de gjorde så på min begäran. (Jag tänkte på det där med att privatodlade fiskar kan stanna i växten, om de som små fått gå i för trånga akvarium.)

    Mvh
    //Matts
    Senast redigerad av MaKa6778; 02 October 2007, 18:04. Anledning: Felskrivet i rubriken
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Mina crabros växer så att det knakar, medan mina goldens inte växer mer än kanske tredjedelen så fort...

    Så ja, de har olika tillväxthastighet.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • MaKa6778
      • January 2007
      • 136

      #3
      Tack för svaret Jens!

      Ja, då hoppas jag att mina Likomapärlor växer på sig då! Jag tycker den minsta fortfarander ser ut som en liten spigg, efter 6 månader, men han äter som tusan. Han är snabb och tuff!! Han simmar in framför snoken på de större Interruptusarna och snor käket framför nosen på dom. Sedan blir det jakt av den lille, som har maten hängande ut ur munnen, då han är förliten för att svälja bitarna hela (särskillt när det vankas pellets, eller frusen räkmix).

      //Matts

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Ursprungligen postat av MaKa6778
        Tack för svaret Jens!

        Ja, då hoppas jag att mina Likomapärlor växer på sig då! Jag tycker den minsta fortfarander ser ut som en liten spigg, efter 6 månader, men han äter som tusan. Han är snabb och tuff!! Han simmar in framför snoken på de större Interruptusarna och snor käket framför nosen på dom. Sedan blir det jakt av den lille, som har maten hängande ut ur munnen, då han är förliten för att svälja bitarna hela (särskillt när det vankas pellets, eller frusen räkmix).

        //Matts
        Hehe, kaxig liten j-l.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        Arbetssätt...