Snäckruvare och räkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chefenslillatuva
    • June 2007
    • 15

    Snäckruvare och räkor

    Går det att ha snäcklekare tillsammans med några körsbärsräkor i ett 60 liters kar??? Har noll koll på ciklider men ja tycker dom är så fina och har äntligen hittat några som är små...
    Senast redigerad av chefenslillatuva; 21 September 2007, 11:37.
  • Vic
    • November 2006
    • 1533

    #2
    Snäcklekare kan vara riktigt ettriga och sura och körsbärsräkor är ju inte dom bästa på att försvar sig.. Sen så trivs räkor i ett akvarium trångt med växter medans snäcklekarna vill ha mycket sten och lite fria vattenytor.
    Räkor klarar sig fint i ett mycket mindre akvarium som får plats nästan överallt så varför inte slå till på ett 20 liter till räkorna?
    Senast redigerad av Vic; 21 September 2007, 11:57.
    Mvh Viktor


    Apistogramma för hela slanten!

    Kommentar

    • chefenslillatuva
      • June 2007
      • 15

      #3
      Tack för svaret.. ja tänkte också lite så men vet som sagt inget om ciklider och räkorna är också nått nytt för mej.. men ja får sätta över mina guppy i det lilla karet tillsammans med räkorna och sen ta mitt 100l och inreda till snäcklekarna då.... där är redan finkornig sand så det är bara att byta ut lite växter mot sten och snäckskal... tach för hjälpen...

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Körsbärsräkorna kommer inte att leva många minuter i ett kar med snäcklekande ciklider.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        Arbetssätt...