Snäcklekare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • murdoc
    • February 2002
    • 83

    Snäcklekare

    HEj.....NU har jag bestämt mig för sncäklekare igen.
    Mit föra par Lamprologus multifasciatus fick inte plats i mit kar och blev tvungna att ges bort.
    Men nu har jag lite funderingar...... Jag skulle vilja veta Ni som har haft eller har fått att Lamprologus multifasciatus bildar kolonier i akvariet, hur många fiskar har ni haft då och hur stort kar hade ni de i då?

    Sedan är det vilka sncäklekare kan man inte ha fler av äm ca 6-8st utan att de börjar att bråka i ett medelstort akvarium runt 150-250 liter. SOm t.ex Lamprologus multifasciatus kan man ha nästan hur många som hellst av.
    Jag är även tacksam för alla förslag när det gäller snäcklekare om roligt beteende mm...

    Philip
    Philip
    http://hem.passagen.se/vaaf/index.htm
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
    Men nu har jag lite funderingar...... Jag skulle vilja veta Ni som har haft eller har fått att Lamprologus multifasciatus bildar kolonier i akvariet, hur många fiskar har ni haft då och hur stort kar hade ni de i då?<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

    Jag hade tre par plus en del 'lösa' fiskar, totalt en 10-12 vuxna multisar. De var alla avkomlingar till ett ursprungspar - det kan hända att det är nödvändigt för att de skall uppvisa gemensamt försvar, jag vet inte.
    Det var i ett 200 liters akvarium, och de tog då hela akvariet utom en plätt vid en pump, där övriga fiskar fick vara.

    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    Arbetssätt...