Min Denasoni, sjuk eller fått stryk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lunkan77
    • November 2006
    • 2

    Min Denasoni, sjuk eller fått stryk?

    Kan någon hjälpa mig med vad som kan vara fel på honom.
    han är liksom trasig eller sönderfräten i munnen. Han ser bra ut i övrigt.

    Jag har 25 Demasoni och han har varit den dominerande hannen, men nu så har två andra vuxit om honom så han kan ha fått stryk av dom. Men kan dom slåss så att dom blir alldelens trasig i munnen?
    Eller fins det någon sjukdom som kan ge sådana symtom, någon som vet. Det är ju intressantast att få reda på eventuella sjukdomar för då kan jag ju kanske bota honom, men det blir ju lite svårare om han fått stryk.

    Tacksam för svar
  • HazelCR

    #2
    Det är säkert en följd av slagsmål med de andra hanarna. De biter sig fast i varandras munar och har dragkamp.
    En abdikerad hane får svårt att klara sig. Kanske kan han det i ditt kar i.o.m. att du har så många Demasoni.
    Chansa på att ha honom kvar eller försök sälja/skänka bort honom.

    Kommentar

    • Stew
      • July 2004
      • 1736

      #3
      Har det likadant med en Hongi. Helt normalt...! Som HazelCR säger så beror det på revaliserande hannar.

      Det enda jag märkt som inte är så bra med detta är att såren kan bli infekterade. Få svamp osv. Så var observant.
      540l Malawi
      180l Växt / sällskapskar
      90l odlingskar
      50l odlingskar / karantänskar

      Kommentar

      • lunkan77
        • November 2006
        • 2

        #4
        Ok,tack för svaren. Han ser lite sliten ut. Han får sitta i karantän ett tag och bli medicinerad så kanske han har en chans sedan.

        Kommentar

        Arbetssätt...