Komplettera malawikaret!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stew
    • July 2004
    • 1736

    Komplettera malawikaret!

    Halloj,

    Funderar på att stoppa i några ytterligare fiskar i karet.

    Har idag:
    johanni (6 st)
    golden (12 st)
    röd zebra (10 st)
    hongi (6 st) (super red)
    azerureus fryeri (ett par)
    //36st

    Det blir runt 376 liter om man räknar 1cm fisk=1 liter.
    Och jag har ett 540 kar.
    Vill nog inte ha i några fler arter utan snarare komplettra med ytterligare några individer av någon art som redan är i karet.

    Skickar med en bild på hur det ser ut idag.

    Vad tycker ni?
    Bifogade filer
    540l Malawi
    180l Växt / sällskapskar
    90l odlingskar
    50l odlingskar / karantänskar
  • tulle89
    • March 2006
    • 1183

    #2
    Asså jag tycker det ser bra ut som det gör. För eller senare kommer du ändå få en massa yngel så då behöver du inte köpa fler.

    Måste bara fråga osså. På bilden så är det typ lite blått uppe vid bakgrunden. Är den moonlight lr ett speciellt lysrör? Tycker det ser så blått o fint ut i karet så!

    //MVH Tulle
    Med Vänliga Hälsningar Tulle

    Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

    Kommentar

    • Stew
      • July 2004
      • 1736

      #3
      Ursprungligen postat av tulle89
      Asså jag tycker det ser bra ut som det gör. För eller senare kommer du ändå få en massa yngel så då behöver du inte köpa fler.

      Måste bara fråga osså. På bilden så är det typ lite blått uppe vid bakgrunden. Är den moonlight lr ett speciellt lysrör? Tycker det ser så blått o fint ut i karet så!

      //MVH Tulle
      Hallojsan :P

      Tror det kommer bli svårt med yngel. Fick ett (!) för 3 månader sedan som har växt till sig. Resten har ätits upp Bra foder för de större fiskarna.

      Det är "moonlight" drar åp det vid 9 på kvällen, när frambelysningen är på.
      Har ett lysrör som gynnar växterna.
      2 som framhäver röda färger. Tillsammans med moonlighten blir det en tuff effekt :P
      540l Malawi
      180l Växt / sällskapskar
      90l odlingskar
      50l odlingskar / karantänskar

      Kommentar

      • tulle89
        • March 2006
        • 1183

        #4
        Hehe, funderat på spottkar?
        Men isåfall är det ju alltid ett alternativ o öka grupperna om du tycker det är lite för lite fisk i karet.

        Jaha så det var moonlight. Snyggt var det varjefall!
        Vilka rör har du som framhäver rött? Försöker få mina rödzebra rödare men lyckas dessvärre inte så bra . O har du lite fler bilder på dina hongisar "super red"? Jag har tre småttingar som går i ett kar för sig själva i väntan på att de ska bli stora nog att kommer ner i stora karet men tycker inte de är speciellt röda liksåm Men färgen kanske kommer när de blir lite större?

        //MVH Tulle
        Med Vänliga Hälsningar Tulle

        Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

        Kommentar

        • Stew
          • July 2004
          • 1736

          #5
          Ursprungligen postat av tulle89
          Hehe, funderat på spottkar?
          Men isåfall är det ju alltid ett alternativ o öka grupperna om du tycker det är lite för lite fisk i karet.

          Jaha så det var moonlight. Snyggt var det varjefall!
          Vilka rör har du som framhäver rött? Försöker få mina rödzebra rödare men lyckas dessvärre inte så bra . O har du lite fler bilder på dina hongisar "super red"? Jag har tre småttingar som går i ett kar för sig själva i väntan på att de ska bli stora nog att kommer ner i stora karet men tycker inte de är speciellt röda liksåm Men färgen kanske kommer när de blir lite större?

          //MVH Tulle
          Ahh. Det får nog bli ett sportkar Har ett 54 liters stående...!

          Vad hette det röret nudå... Hmmm... Har inte sett det innan jag köpte det... Ring till nols cilklidhobby och kolla! köpte det där. han vet vilket du menar om du frågar efter ett rör som framhäver rött!

          Dessa superred har odlats fram under 20 års tid för att nästan bli helt röda. Sjukt snygga måste jag säga. Kostade 395:- styck. Dock så gör de sig inte bra på bild. Och de är små än så länge (5-7cm) och har inte färgat ut. De kommer vara knallröda sedan. Just nu är de mörkröda. Men de större börjar bli röda som hmmm.. hmmm... ja. Röda. Ska försöka fånga dem ikväll på bild Skickar över bilderna till dig!

          Hur stor är din elvis? Fullvuxen? Har behållt färgerna bra!
          Vad matar du med förresten? Alla ser välmående ut
          540l Malawi
          180l Växt / sällskapskar
          90l odlingskar
          50l odlingskar / karantänskar

          Kommentar

          • tulle89
            • March 2006
            • 1183

            #6
            Ja jag har ett 112 liters uppdelat på 2 med blå filtermatta med honisarna i ena o en tuggande golden faktiskt i den andra!

            Jo får kolla upp det mer rören. Fast Nol känns lite för långt då ja bor i malmö Men de måste finnas här i närheten osså ju. Men man kan ju alltid ringa o fråga vad de hette åtminstånde!

            Puh, 395:- styck. O jag tyckte mina för 120:- styck var dyrt... Men fina kommer de bli! Såg osså där jag köppte mina pappan till dem o moren o satan vad röda o fina de var! Så förhoppningsvis färgar de lite till Ser fram mot bilderna

            Njä Elvis e väll inte riktigt fullvuxen än. Han är en 11cm så nån cm ska han vll växa tycker jag. Men hoppas han inte blir för stor heller för då kommer jag ninte få plats i karet :P Men visst, fin e han i färgerna bossen e han absolut ju ;D

            Jag matar med hemmagjord räkmix (räkor, musslor, ärtor, spenat, multivitamin, spirulina pulver) o kombinerar med granulat från sera.

            //MVH Tulle
            Med Vänliga Hälsningar Tulle

            Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

            Kommentar

            • Stew
              • July 2004
              • 1736

              #7
              Funderar lite på att stoppa i 1-2 sådana här:


              vet inet om det går så bra med tanke på att jag har ett par fryeri i karet redan.
              Någon som vetom Aulonocara sp. "Fire Fish" skall gå i par?
              540l Malawi
              180l Växt / sällskapskar
              90l odlingskar
              50l odlingskar / karantänskar

              Kommentar

              • tulle89
                • March 2006
                • 1183

                #8
                Det är väll ungefär samma fisk som röd rubin va? fast lite annan färgteckning?

                O båda fryeri o röd rubin är rätt fredliga av sig så det ska nog gå bra.

                O om de ska hållas i par vet jag inte. Har sett många som har 1+1 som funkar o andra som har 1+2 så det är nog lite upp till dig om du känner att du har plast för fler honor ( som dock blir rätt tråkiga i färgen jämfört med hanen)

                //MVH Tulle
                Med Vänliga Hälsningar Tulle

                Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

                Kommentar

                Arbetssätt...