Demasoni med barn ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nike83
    • November 2005
    • 354

    Demasoni med barn ?

    jag har 2 st demasnois. den ena har varit större än den andra och på sistone så tycker jag att den har blivit fet. nu har den smalnat lite men jag tycker de ser ut som om att den har fått större haka... har den ägg i munnen?



    inte så jätte bra foto... men någon som kan säga ? om den är "med ägg" hur länge tar det isf tills det blir aktuellt för dem att släppa ut småttingar? ska man isf lägga den i en yngelbur?
    Juwel Vision 180 +Juwel Record 60(yngel/karantän)
    5 Demasoni,5 Golden,3 Acei(Mary Gold),2 Ancistrus,1 Peckoltia LDA-103,2 Aulonocara Röd rubin
  • cobra
    • December 2004
    • 1743

    #2
    Helt klart att hon tuggar tar cirka 20-25 dagar innan hon spottar ut dom sätt henne i ett mindre kar under tiden där hon kan känna sig trygg då spottar hon i lugn och ro.
    Fotosidan.se

    Kommentar

    • nike83
      • November 2005
      • 354

      #3
      hehe ja de får bli en hink isf har inget till akvarium... eller är de bättre att jag lägger henne i bur efter ca 15 dagar? eller en hink med lite stenar och grejer i?
      Juwel Vision 180 +Juwel Record 60(yngel/karantän)
      5 Demasoni,5 Golden,3 Acei(Mary Gold),2 Ancistrus,1 Peckoltia LDA-103,2 Aulonocara Röd rubin

      Kommentar

      • Zaphi
        • November 2003
        • 724

        #4
        I en hink blir vattnet snabbt dåligt, så det är ingen bra idé. Det är för liten volym helt enkelt. Det bästa är om du skaffar ett akvarium på 50 liter eller så med en liten pump i och en kruka eller så som fisken kan gömma sig i. Använd samma vatten som från det akvariet den går i nu. Om du vill ta hand om yngel är det inte fel att ha ett litet extraakvarium.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • nike83
          • November 2005
          • 354

          #5
          okey, grejen är den att jag inte vill ha ett akvarium som låter jätte mycket.. + att jag bor i studentrum fast jag skulle kunna få plats med ett jätte litet akvarium, men jag hinner juh knappt starta de innan de har blivit några yngel + att ett litet akvarium som är tyst kostar typ 1000kr.. känns inte som om att jag vill lägga ner så mycket pengar på ett yngelakvarium...

          funkar de inte med bur?
          Juwel Vision 180 +Juwel Record 60(yngel/karantän)
          5 Demasoni,5 Golden,3 Acei(Mary Gold),2 Ancistrus,1 Peckoltia LDA-103,2 Aulonocara Röd rubin

          Kommentar

          • MalawiAnna
            • July 2006
            • 215

            #6
            Du kanske kan få tag på något begagnat akvarium.
            Kolla annonserna här på zoopet och på blocket!
            Lycka till med ynglen!
            Mvh Anna

            Kommentar

            • nike83
              • November 2005
              • 354

              #7
              ok ärligt jag har ingen plats + att jag vill inte ha någon skit som står och brummar för mig när jag ska sova... jag bor i studentrum mitt akvarium är ett 180L juwel rio...

              ska jag slänga ner henne i bur om ca 7 dagar? ( då har det gått 10 dagar på graviidteten) buren är en basic bur på typ 20x20x20 ?? eller ska jag låta henne vara?
              jag förstår juh att alla yngel kommer bli uppkäkade om jag inte gör något!
              Juwel Vision 180 +Juwel Record 60(yngel/karantän)
              5 Demasoni,5 Golden,3 Acei(Mary Gold),2 Ancistrus,1 Peckoltia LDA-103,2 Aulonocara Röd rubin

              Kommentar

              • Patrik Steen
                • May 2006
                • 8464

                #8
                Man kan alltid ställa sig frågan vad ska jag med alla yngel till??Varför inte låta honan vara i sin befintliga miljö.
                Mvh.Patrik

                Kommentar

                • nike83
                  • November 2005
                  • 354

                  #9
                  jo men alla vill väl ha yngel? jag iaf.... fast jag vill inte ha något till akvarium..

                  ska jag lägga henne i bur efter ca 10 dagar av graviditet? blir hon stressad av de? hon är ganska så "slö" nu jämfört med förut! eller ska jag vänta med att lägga henne i bur tills 20 dagar?
                  Juwel Vision 180 +Juwel Record 60(yngel/karantän)
                  5 Demasoni,5 Golden,3 Acei(Mary Gold),2 Ancistrus,1 Peckoltia LDA-103,2 Aulonocara Röd rubin

                  Kommentar

                  Arbetssätt...