Vinbergssnäckor

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bubbeln
    • April 2006
    • 32

Vinbergssnäckor

Hej
    Tänker inreda mitt akvarium med snäcklekare och vinbergssnäckor. Hemma runt trädgården kryllar det av såna (inga snäcklekare dock). Någon som vet om de går att använda dessa snäckor från trädgården? I de flesta fall är dessa inte tomma, men det kanske "bara" är att plocka, koka och rensa ur?
  • Berserken
    • December 2005
    • 472

jo det går bra använder själv dom men jag har plockat tomma

Kommentar

• Tropfrog
      • October 2002
      • 8083

Koka snäkorna hela. Sen är det bara att dra ut inehållet och koka om en gång till.
      MVH
      magnus
      min zoon

Kommentar

• Bubbeln
        • April 2006
        • 32

Tack för den informationen. Mina barn och jag får gå på "skattjakt" hemmavid och leta, hoppas vi bara hittar tomma... Det skulle smärta i min djurvänssjäl annars... Även om sniglar inte är ett husdjur direkt...

Kommentar

• Bubbeln
          • April 2006
          • 32

Gick ett runt varv huset och hittade 12 st tomma, nån med småhål men jag får väl sänka hyran på dessa . Ehh.. hur länge behöver de kokas? Spricker de om de kokas för länge?

Kommentar

• guineapig
            • April 2003
            • 157

Koka upp vattnet bara och stäng av värmen med locket på så blir det bra.

Daniel

Kommentar

• nenagumman
              • February 2005
              • 94

Ursprungligen postat av Bubbeln
              Tack för den informationen. Mina barn och jag får gå på "skattjakt" hemmavid och leta, hoppas vi bara hittar tomma... Det skulle smärta i min djurvänssjäl annars... Även om sniglar inte är ett husdjur direkt...
              Fy vad hemskt det skulle kännas att koka levande djur... Hoppas du inte behövde göra det
              http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=387039

Kunskap är ovärdeligt i alla sammanhang.

Har man bara kunskap, kan man klara allt.

Oavsett om kunskapen kommer från böcker, erfarenheter eller helt vanlig intuition, är den det bästa du har.
              Lär medan du lever.

*Kunskap är makt*

Kommentar

• Bubbeln
                • April 2006
                • 32

Jag slipper nog det, har ju redan hittat en del tomma även om de flesta jag hittar är bebodda... Har inte heller lust att skada de levande, bättre att köpa i så fall vilket dock innebär att någon annan har gjort det... hmmm, lite som att koka levande kräftor vilket många tycker är gott, inte jag dock.

Kommentar

Arbetssätt...