Mina malawis har börjat ta in grus i munnen för att senare spotta ut det. Vad beror det på?
Varför tugga grus?
Kollaps
X
-
Varför tugga grus?
-----------------------------------------------------
540L lavastens- malawikar
Fiskar:
| Rödzebra + OB| Nkali | Hongi | Venustus | Maingano | Haplochromis ahli |
| Ancistrus sp. gold | Pimelodus pictus |
Växter:
| Crinum-lök | Anubias | Javaormbunke |Taggar: Ingen -
Jag tror det är ett naturligt beteende , dom gör så för att leta mat har jag bestämt för mig________________________________________________
Matte med finaoch
kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri
-
okej då är jag med, men innebär att de är hungriga och att jag måste mata dem mer eller? (Har inte haft ciklider så länge)-----------------------------------------------------
Fiskar:
Växter:
| Crinum-lök | Anubias | Javaormbunke |Kommentar
-
Ursprungligen postat av bjuggeokej då är jag med, men innebär att de är hungriga och att jag måste mata dem mer eller? (Har inte haft ciklider så länge)
Så nej, du behöver inte mata oftare än vad du nu gör. Även om du skulle ge dom mer mat så komer de ändå att sila grus.Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med chokladKommentar
-
Tycker ni att man ska variera maten? Just nu kör jag bara flingor (huvudfoder). Sist jag var och inhandlade fisk fick jag lite vattenloppor vilket satte fart på fisken. Mygglarver är det nåt malawis uppskattar eller går det bra med enbart flingor?-----------------------------------------------------
Fiskar:
Växter:
| Crinum-lök | Anubias | Javaormbunke |Kommentar
-
Om du tenker på å gi mygglarver bør du helst gi dem hvite, da de røde er allergifremkallendeI want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !
Kommentar
Kommentar