Hjälp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Regado
    • December 2002
    • 30

    Hjälp

    Har en Rostciklid som inte äter han är inte lika aktiv som den var för, han tar in måten i munen och har den där i typ 3sekunder och så spottar han ut den.
    Men för några dagar sen när den käkade så tror jag att han fick ont i munnen eller något, eftersom han gick och kliade sig med kinden mot stenarna och sanden.
    Han ser inte så sjuk ut, igår vibrerade han med honan så jag vett inte vad jag ska göra
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Prova att variera foder. Han kan ha tröttnat på det du använder.

    MSP
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • Regado
      • December 2002
      • 30

      #3
      Jo jag har provat att variera foder.

      Kommentar

      • Oscar Cederqvist
        • November 2002
        • 6546

        #4
        Han kan ju vara skadad, håll han under uppsikt och se vad som händer.

        MSP
        Oscar Cederqvist

        Kommentar

        • shpend
          • August 2002
          • 2010

          #5
          hej
          ja läste i ett annat inlägg och där stod det att dom kanske inte trivdes när dom inte åt.
          men ja vet inte för att mina fiskar har inte varit såna.

          MVH Shpend

          Kommentar

          • Laertes
            • January 2003
            • 122

            #6
            En av mina svärdbärare gjorde precis så, den slutade helt att käka och natt hade den dött. Mina andra fiskar kliar sej också och ljusa fläckar på sej... Protozin verkar inte hjälpa.

            Åsa
            Hälsn
            Åsa

            Kommentar

            • Tropfrog
              • October 2002
              • 8078

              #7
              Om en fisk får hjälparasiter så försöker den äta men klarar det inte antingen så spottar den ut maten för att den håller på¨att kvävas eller så backar den innan den ens har tagit maten. Dessa parasiter kliar väldigt mycket därför så brukar fisken klia sig mot stenar eller rötter. Om du tror att det är hjälparasiter så skall du i första hand se över dina rutiner. Öka vattenbytena ett tag och se om det hjälper, salt kan också vara bra. Om du blir tvungen att medicinera så finns det en del preparat till exempel Sterazin.
              MVH
              Magnus
              min zoon

              Kommentar

              Arbetssätt...