Förvirrande info!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mighty mattis
    • January 2006
    • 74

    Förvirrande info!

    Efter att ha läst på om mina blivande fiskar så kan jag konstatera att info som presenteras av olika källor är mycket tvetydlig och förrvirrande . Fisken som jag har kollat upp heter Astatotilapia Latifasciatia(viktoria zebra) eller zebra obliquidens som den även kallas i vissa källor. Enligt den information som jag har tagit del av är fisken aggressiv/inte aggressiv (mot andra fiskar och inom den egna arten), passar i ett lite mindre kar/kräver stort kar. Info är minst sagt motsägelsefull. Detta gäller säkert inte bara A Lat... utan det är säkert många fiskar som beskrivs motsägelsefullt. Man kan undra vad det är som gör att olika personer uppfattar en fisk på så olika sätt?

    Jag undrar kan det skiffta så mycket i temprament mellan olika individer? Hur mycket spelar akvariets inredning och övriga fisksammansättning in på en fisks temprament? Antal av samma art? Inredning kontra storlek? Finns det några knep för att minska en fisk aggresivitet? Självklart värderar jag infon från zoopet högst =). Det skulle vara kul om ville dela med er av era erfarenheter och funderingar!
  • MantaC0re
    • July 2005
    • 512

    #2
    Jo visst kan info variera men det här va väl som plus och minus!
    Mina är agressiva och jagar varandra hela tiden men ser inge skador eller att någon är utmobbade alla jagar alla. Men dom har aldrig rört någon annan fisk vad jag har sett iaf. Men 150l är nog det minsta man kan ha dom i, har ju 170l och det är kanske lite trångt iaf. Men prova går ju det märker du snabbt om det inte fungerar.

    Mvh Mattias
    If Today Was Perfect There Would Be No Need For Tomorrow

    Kommentar

    Arbetssätt...