Glaen Malawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gorilla
    • January 2003
    • 7

    Glaen Malawi

    En av mina Malawi ciklid hannar har blivit galen han gräver loss växter och gräver gropar under stenar så att man se glas bottnen han har okså tagit hela akvariet och har nästan dödat en av honorna men skonar en av dom som han simmar framför och som skakar jätte snabbt.
    Den enda han inte bryr sig om är en mal.
    Jag kommer inte ihåg vad dom heter men dom är mörk blå med gula fenor och svarta rände r.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Hej,
    Dels finns det individuella skillander mellan olika individer hur aggressiva de är vid leken, självklart varierar det också mellan olika arter liksom hur stort akvariet är, hur många och vilka andra fiskar man har, samt hur akvariet är inrett.
    Oavsett vilket så brukar det lugna ner sig lite efter att de lekt.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Gorilla
      • January 2003
      • 7

      #3
      <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
      Hej,
      Dels finns det individuella skillander mellan olika individer hur aggressiva de är vid leken, självklart varierar det också mellan olika arter liksom hur stort akvariet är, hur många och vilka andra fiskar man har, samt hur akvariet är inrett.
      Oavsett vilket så brukar det lugna ner sig lite efter att de lekt.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

      Ok tack...

      Kommentar

      Arbetssätt...