Variant av liten Egyptisk munruvare!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ljungqvist
    • December 2005
    • 23

Variant av liten Egyptisk munruvare!

Hej, hade en gång en otroligt vacker liten ciklid som jag inte kommer ihåg namnet på! Det var en variant av liten Egyptisk munruvare, men den hade otroligt starka färger (gul,blå,röd). Hoppas på svar och gärna nån bild!
    MvH Nichlas
  • joe
    • September 2005
    • 30

Nicholsi

Hej! Jag är nybörjare (återfall från ungdomen) men har fallit för västafrikanska ciklider. Jag tror du söker en liten vacker fisk som heter Pseudocrenilabrus nicholsi alt. Nicholsi munruvare. Jag har just fått en bunt yngel av denna, riktigt häftigt att se honans omvårdnad - även om jag personligen tycker att de små liven kunde få lite mer simtid utanför munnen.

Hör gärna av dig om du är intresserad av just denna - verkar vara lite svalt med intresset om man kollar forum och hemsidor.

Vänligen / joe
    MVH/ Johan
    ------------------------------------------------
    Värmlänning i exil på Tjörn

Kommentar

• Malplacerad
      • April 2005
      • 257

Snygg fisk
      http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=401577

Kommentar

• Ljungqvist
        • December 2005
        • 23

Precis den varianten som jag efterlyste, tack Joe! Visst är det en helt underbar liten ciklid! Roligt att höra att du fått en hel bunt med yngel, fick själv också en massa yngel. Nu blev jag riktigt sugen på att skaffa mig ett par igen, har ju ett 100 liters kar som står tomt. Hör gärna av dig hur det går för dina små juveler! /Ljungqvist.
        Senast redigerad av Ljungqvist; 24 December 2005, 00:19.

Kommentar

• Jerry
          • March 2005
          • 243

Hur stort akvarium behöver dom??

Kommentar

• Ljungqvist
            • December 2005
            • 23

Man bör ha ett akvarium på minst 75-100 liter! Hanarna är ganska aggresiva så man bör inte ha för mycket annan fisk i karet.

Kommentar

• Jerry
              • March 2005