kliar sig?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • el_pako
    • November 2005
    • 276

    kliar sig?

    mina ciklider kliar sig mot stenar o marken ibland, betyder det nått speciellt?
  • Schull
    • August 2004
    • 2889

    #2
    Ursprungligen postat av el_pako
    mina ciklider kliar sig mot stenar o marken ibland, betyder det nått speciellt?
    Är det Malawi? om det är det och dom inte kliar helatiden, utan bara lite då och då, dom gör ofta så även i det vilda. Mina gör det ibl oxå, mer frekvent efter ett vattenbyte. Du skulle kunna prova att lufta ur vattnet innan du byter för att få ut en del clor, kan hjälpa ibland.... Nu skriver jag inget mera förens jag vet vad det är för Ciklider du har.
    /Lasse
    Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

    Kommentar

    • el_pako
      • November 2005
      • 276

      #3
      ok..japp,det är malawi ciklider

      Kommentar

      • Choffe
        • June 2005
        • 288

        #4
        mina var också så...fick tips att skaffa en kalksten till och det funka!
        Christoffer Lundholm
        4 kar med tanganyika och räkor...

        Kommentar

        • dreas
          • August 2005
          • 264

          #5
          Jag fick rådet att ha i lite salt till mina ciklider, jag häller i 2 - 2,5 tesked salt varje gång jag byter vatten (1gång i veckan), och då byter jag 20L.

          Kommentar

          • Gimbo
            • January 2005
            • 2734

            #6
            Kliar de sig mycket så kan det vara en parasit. En del säger att ett vattenbyte och salt kan hjälpa då. Men, är det bara då och då så är det ganska så normalt.
            -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

            Kommentar

            • Malplacerad
              • April 2005
              • 257

              #7
              Jag har märkt att mina malawi nästan aldrig kliar sig sen jag började tillsätta bikarbonat i samband med delvattenbyten.
              http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=401577

              Kommentar

              Arbetssätt...