scalare hjälp!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    scalare hjälp!!!

    hej
    för några timmar sen köpte jag 2 st stora svarta scalarer. när jag kollade in dem på nära håll nyss ser jag typ nåt rött hänga ut från analen (tror det är analen..).. ser ut som flera röda mm långa grejer.. hmm

    mina ancistrus har haft camallanus (medicineras nu) så jag vet hur camallanus ser ut. De sakarna på scalaerna såg inte ut att röra sig, och det gör ju camallanus-maskarna...

    detta är mina första scalarer... hmm kan det vara äggläggningsrör eller nåt?

    tacksam för svar
    Lenis
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Har för mig att jag sett nå´t liknande på scalarer jag har haft, men kan minnas fel. Tror det kan vara att de matats med röda mygglarver, och så har mygglarverna åkt igenom mer eller mindre osmälta, kanske för att scalarerna hade nå´t problem med matsmältningen. Men det är en gissning. Just svarta scalarer brukar vara känsliga verkar det som, förmodligen nå´t som de råkat avla in i stammen. Äggläggningsrör är det inte, det är en enda vit grej som hänger ut, tjock och trubbig på honan, smal och spetsig på hanen.

    Scalarer är förresten från Sydamerika
    Senast redigerad av Shepard; 05 December 2005, 21:58.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Eken
      • June 2005
      • 106

      #3
      Jag vill inte verka negativ, men det kan vara större chans att få svar på frågan om du lägger den under Amerikanska ciklider då skalaren är en sådan.
      (Tänkte bara att de som håller på mycket med skalarer kanske finns där mer)

      Kommentar

      • lenis3
        • June 2004
        • 2254

        #4
        tack för svaren..

        hmm jag såg att det var en scalarfråga under denna rubrik så därför slängde jag bara in den här.. är inte så insatt.. tack för tipset

        hur som helst fick jag panik, för att få camallanus i mitt nystartade guramiakvarium vill jag verkligen inte. scalarerna håller just nu på att kopplas in i ett nytt tomt karantänakvarie.
        Min zoon
        Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

        Kommentar

        Arbetssätt...